1 ≫
-
Результаты на трассах Не догнал Обогнал
- 3/3Snetterton 2:14.2 Ferrari F12 Berlinetta EPIC FAIL!
- 10/12Algarve International Circuit (Portimao) 2:08.4 Porsche Cayman GT4Renault Megane RS 275 Trophy-R
- 10/11Anglesey International GP 1:40.8 BMW M4 GTSJaguar F-Type SVR
- 16/16South Palm Circuit 1:26.6 Nissan GT-R (550hp) EPIC FAIL!
- 22/65Willow Springs - Streets of Willow 1:24.85 Chevrolet Corvette StingrayFord Mustang Shelby GT500 5.8
- 33/116Circuit de Nevers Magny-Cours 1:22.98 Porsche 911 Turbo SMercedes-Benz SLS AMG
- 46/196Hockenheim Short 1:11.9 Pagani Zonda C12 SLamborghini Murcielago
- 62/187Sachsenring 1:38.06 Volkswagen Golf GTI Clubsport SChevrolet Camaro ZL1
- 62/99Laguna Seca 1:41.77 Porsche Cayman RLotus Evora S
- 95/204Nurburgring Nordschleife 7:52 Alfa Romeo Stelvio QuadrifoglioRuf 911 RT 600
Тактико-технические характеристики
Основные параметры
Размеры
Двигатель
момент, Н*м / обороты в мин.
Динамика
скорость на финише
скорость на финише
скорость на финише
Подвеска / Ходовая часть
Гарантия
Комментарии
Комментарии
Наконец-то одобрили, еще и года не прошло, ну лучше поздно, чем никогда.
Кста есть видос-сравнение, так насчет разгона я не верю этим людям, там вообще про 4.1 сек до 60 миль говорится. (Смотреть про разгон после 1мин. 35сек.)
Сообщение от написанное :
Наконец-то одобрили, еще и года не прошло, ну лучше поздно, чем никогда.
Да добавлять некому. В ожидании модерации ещё почти 200 машин
If everything seems under control, you're just not going fast enough
MrRyanCooper, ты путаешь лошадинные силы и horsepower. Мы не используем американскую систему измерения.
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Сообщение от написанное :
На оффсайте написано 573 PS (565 BHP), ну и как по вашему это понимать, я читал где-то, что PS - это у немцев.
Сообщение от написанное :
PS - это у всех Европы, Японии и России. У всех, кроме американцев. PS 75 кг, HP 76 кг.
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Наконец-то на Петле проехала, только жаль не сделала Audi, ну ничего, всего то 1.5 сек. И так пойдет.
Добавить коммент
Основные характеристики
Материалы по меткам
Aston Martin Virage
Aston Martin раскрыли некоторые подробности о новой моделе Virage.
Конкуренты
«Умеешь ездить? Вали в Мячково!»
иначе Вы столкнётесь с мистическим, внеюридическим воздаянием
Материалы: http://burntire.ru/cars/aston-martin-v12-vantage-s
2 ≫
-
Aston Martin is taking sports car performance to extremes with the new Aston Martin V12 Vantage S. Taking just 3.7 seconds to sprint from 0-60 mph (3.9 seconds 0-100 km/h) the sports car underlines its position as not only the brand's fastest accelerating production car, but also the most potent Vantage in Aston Martin's glittering 100-year history.
The new car replaces the outgoing V12 Vantage in markets around the world and, with the exception of the One-77 hypercar, arrives as the fastest road-going Aston Martin yet offered.
Providing the most visceral yet engaging sports car experience in the British luxury car maker's current range, the new Aston Martin V12 Vantage S delivers exceptional sporting agility underpinned by admirable long distance refinement.
Equipped with the new 573 PS Aston Martin AM28 6.0-litre V12 engine, featuring latest generation Bosch engine management, the car is capable of reaching 205 mph.
Peak and low rev torque improves appreciably, too. With 620 Nm available at 5,750 rpm - up from 570 Nm previously - the Aston Martin V12 Vantage S is not to be found wanting. Crucially, too, low rev torque - measured at just 1,000 rpm - leaps from 440 Nm to 510 Nm. This serves to both flatten and fatten the torque curve, thereby significantly improving driveability.
2014 Aston Martin V12 Vantage S
Aston Martin Chief Executive Officer Dr Ulrich Bez said: "The new V12 Vantage S is, simply, pure Aston Martin. It is extreme in its nature yet truly timeless in its design language. Learning from our successes on the track feeds the development of this type of car and I'm proud to launch such an exciting sports car in this, our centenary year."
Race car technology runs right through the DNA of the Aston Martin V12 Vantage S with, for instance, CNC machined combustion chambers and hollow cam shafts just two examples of track technology feeding through to the road.
Another clear example is the new car's new gearbox. The Sportshift™ III AMT (automated manual transmission) is a major development of the automated manual gearbox that appears in the current V8 Vantage S.
Designed and engineered to exploit the full sporting potential of the V12 engine, the new Sportshift™ III hydraulically actuated automated manual transmission provides motorsport-style paddle shift changes for optimum performance delivery and efficiency. The unit is also appreciably lighter than the outgoing six-speed manual gearbox - saving 25 kg.
This race-derived and motorsport proven technology - used routinely in Aston Martin Racing's race-winning Vantage GT4, GT3 and GTE competition cars - provides for great driver control with only milliseconds of torque interruption and delivers precise and swift gear changes.
The Sportshift™ III transaxle, from transmission experts Oerlikon Graziano, joins an extensive array of new sport- and track-focused developments that ensure the Aston Martin V12 Vantage S is fully equipped to exploit the huge performance potential of its 6.0-litre naturally aspirated AM28 engine.
The debut of three-stage adaptive damping - another 'first' for the Vantage family - allows the driver to more precisely tailor the car's dynamic character. 'Normal', 'Sport' and 'Track' modes provide a broad swathe of dynamic performance that can be tuned to better suit the driver's requirements. The system also governs the level of power steering assistance offered.
Working alongside the extended adaptive damping system is a 'Sport' mode, controlled via a button on the centre console, that alters throttle response, gearshift speed and timing, and exhaust note to, once again, tune the character of the car to the driver's requirements.
A whole new exhaust system - derived from that of the One-77 hypercar, no less - is lighter, smaller and, crucially, even more sonorous than that of the outgoing car.
The ZF Servotronic power assisted steering is new, too. With a quicker 15:1 ratio, it is linked to the adaptive damping button and offers two-mode steering assistance designed to best match the 'Sport' or 'Normal' settings generated by the Adaptive Damping System.
Pure power, beautifully presented
The Aston Martin V12 Vantage S has been restyled to reflect is position as the flagship of the new Vantage range.
Most noticeable, perhaps, is the car's grille that does away with the famous aluminium vanes - replacing them with a new carbon fibre arrangement that also includes sporty black carbon fibre or titanium silver mesh. Created to maximise airflow to the V12 engine, the new grille is inspired by that of the remarkable CC100 Speedster Concept, nicknamed DBR100, which debuted at the 24 Hours of Nürburgring earlier this month and signals a new era of Aston Martin design language.
Other clues that single out the car as new include the debut of new lightweight forged alloy ten-spoke wheels, and a subtle yet distinctive exterior graphics pack that includes black painted roof and part-painted boot panel.
The new Aston Martin V12 Vantage S of course retains the same compact proportions and muscular stance as its predecessor, while features such as the pronounced bonnet vents and flared wheel arches underscore its sporting abilities.
Inside, as out, the new car has been styled to reflect its powerful nature. New-style seating with Sport and carbon fibre Lightweight seat options, revised stitching and welt detailing, two leather grade options - Luxmill and semi-aniline - plus the possibility to include Alcantara, present V12 Vantage S buyers with an exciting array of trim choices.
The optional Carbon Fibre Interior Pack, which adds the material to the car's facia and door pulls, plus the availability for the first time in a Aston Martin V12 Vantage S of black pedals, further enhances personalisation options for those in search of a truly bespoke sports car.
Dr Bez added: "The new V12 Vantage S is our most extreme Vantage to date - engineered to bring race car performance and technology to the open road. It is our most powerful engine in a beautifully tailored suit. It is elegant, yet brutal, and it is at the same time easy to control. It has everything that sums up Aston Martin: power, beauty and soul!"
In the UK the new car is available from £138,000 RRP; Germany €179,950 RRP; USA $184,995 MSRP; Dubai $230,995 (US$) and Australia AU$ 389,300, excluding local taxes where applicable.
Материалы: http://www.netcarshow.com/aston_martin/2014-v12_vantage_s/
3 ≫
-
- Марка автомобиля: Aston Martin
- Страна производитель: Великобритания
- Год выпуска: 2015
- Тип кузова: Купе
Премьера, Aston Martin Vantage, спортивного автомобиля с алюминиевым кузовом на платформе V/H, такой же платформе как и у Aston Martin Vanquish, состоялась в начале 2005 года в Женеве. Производство стартовало в декабре этого же года. Автомобиль собирался вручную, комплектация производилась по индивидуальному заказу. Существовало несколько комплектаций Астон Мартин Вантаж. Наибольший интерес представляет модель Вантаж GT3, которая выходит в марте 2015 года. Как и следовало ожидать, ее дизайн разрабатывался с оглядкой на гоночный вариант. Потому и будет щеголять новинка по улицам городов своим развитым аэродинамическим обвесом, блистать карбоновым сплиттером и массивным антикрылом сзади, расширенными боковыми порогами и диффузором, а также воздухозаборниками в передних крыльях. 19-дюймовые диски из легкого сплава «обули» в не менее интересный вариант спортивных покрышек Pilot от Michelin. За счет этих и некоторых других улучшений масса купе снизилась на 100 кг. Весь модельный ряд Астон Мартин.
Абсолютно все машины Астон Мартин собираются вручную. Это непросто дань старине, но еще и гарантия высокого качества исполнения. Все системы управления и аудиосистема Aston Martin Vantage также собирались руками нескольких мастеров.
Чтобы убедиться в этом, потребуется просто сесть в Aston Martin V12 Vantage, GT3 или любой другой, взяться за трехспицевый руль, поменять кучу настроек при помощи электроники, которая всегда рядом. Все переключатели и органы управления расположены здесь настолько оптимально, что даже самый ворчливый и придирчивый автолюбитель получит истинное наслаждение от вождения авто.
Если заглянуть под капот Vantage GT3, увидим там модернизированный движок V12 объемом 6 литров. Он легко выдает 600 лошадиных сил и целых 625 НМ крутящего момента. Для сравнения, силовые показатели у его предшественника держались на уровне 573 «лошадок» и 620 Нм. Чуть не забыли – старшим братом Vantage является V12 Вантаж S.
Сократился и разгон с места до сотни – теперь он занимает 3,7 секунды против 3,9 секунды. Максимальная скорость новинки 2015-го года достигла 297 км/час. Для комфорта управления Астон Вантаж 2015 снабдили адаптивной подвеской, амортизаторами и дифференциалом повышенного трения. Трансмиссия здесь роботизированная и семидиапазонная от Graziano.
Вообще, существуют четыре основных комплектацииAston Martin Vantage: V8 Manual, V8 Sportshift, V8 S Sportshift, V12 Manual. Во всех вариантах применяется бензиновый двигатель объемом 4,7 – 5,9 литра.
Цена варьирует от 11 125 160 рублей до 17 664 950 рублей. Если же говорить о модели Астон Мартин Вантаж GT3, то производитель запланировал выпуск всего 100 таких моделей. Свои первые автомобили клиенты получат в 3-м квартале 2015 года. О стоимости Vantage GT3 пока ничего не известно.
Новый Астон Мартин в очередной раз показал, что англичане не стоят на месте, а продолжают развивать линейку премиальных авто. Сборка по-прежнему ручная, качество на высоте, технические характеристики и дизайн приятно удивляют. Конечно, и цена таких автомобилей соответствующая.
Материалы: http://all-auto.org/182-aston-martin-vantage.html