Aston Martin выпустил прощальную версию Vanquish

1 ≫

Версия Aston Martin Vanquish S Ultimate в техническом плане идентична стандартной модели Vanquish S с атмосферным 600-сильным мотором V12 объемом 5,9 литра и восьмидиапазонной автоматической коробкой передач ZF.

В такой конфигурации автомобиль способен разгоняться с места до 100 км/ч за 3,5 секунды и разгоняться до максимальной скорости 324 км/ч. В оснащение автомобиля входит адаптивная подвеска и карбон-керамические тормоза.

Версия Ultimate отличается внешним и внутренним оформлением, которого, кстати, доступно три варианта. Contrasting Carbon — черный кузов с медными акцентами и карбоновой отделкой. Аналогичный стиль используется в интерьере. Sport Line – серый кузов с голубыми акцентами. В салоне тоже используется серый с голубыми и желтыми вставками. Modern Lux – белый кузов с бронзовой отделкой, а также коричневый интерьер с черными акцентами.

Aston Martin Vanquish S Ultimate будет выпущен тиражом 175 машин – 100 купе и 75 кабриолетов. Кстати, британцы относительно скромно оценили доплату за эксклюзивность – в 12 тысяч фунтов. Купе можно купить за 212 000 фунтов, а кабриолет за 224 000 фунтов (около 16 364 000 рублей и 17 291 000 рублей по текущему курсу).

Кстати, совсем недавно Aston Martin представил еще одну спецверсию Vanquish, подготовленную совместно со звездой NFL.

Новые Жигули: какими они могут быть
Амперы за копейки: тест модульных зарядных устройств-полуфабрикатов
Обретение новой силы: тест-драйв Datsun on-DO и mi-DO c 16-клапанным двигателем

Войти с помощью :

Kia Sorento 2019 для США раскрыли за день до премьеры

Премьерой в Лос-Анджелесе корейцы завершают процесс обновления Kia Sorento на мировом рынке.

Хуже, чем DSG: типичные неисправности автомата Aisin TF-60SN

Считается, что «классические» АКПП надежнее, чем преселективные коробки DSG. И по этой причине многие готовы значительно переплатить, лишь бы купить машину без «этой ужасной DSG». Порой доходит до абсурда, когда ради…

Пять вещей, за которые любят и ненавидят Mercedes-Benz S-Class W140

После похода в лагерь люксовых SUV мы почему-то встретили Solaris, но потом сунулись на территорию и вовсе заповедную – сегодня мы расскажем вам о Mercedes-Benz S-Class в том самом кузове W140, который сделал понятие…

Что такое зависимая и независимая подвеска, и какая из них лучше

Современные тест-драйвы приучили нас к понятиям «зависимая и независимая подвеска», и вторая в большинстве случаев не остается без своей доли похвалы, а первая – без тени упрека. В отдельных случаях – например, у Renault…

Volvo 960 и S90 I с пробегом: коробка будет жить, а мотор умрёт

Очень хочется машину бизнес-класса, а деньги есть только на старый Логан? Что ж, выход есть. Даже если вы уверены, что W124 – это попса, а «бэха» Е39 – удел бандитов из 90-х, выбор всё равно остается. И это – огромный…

Volvo 960 и S90 I с пробегом: скучный салон и слишком интересная подвеска

Последние машины под маркой Volvo - это удивительное сочетание переосмысленных японских моторных технологий, фордовских платформ и китайского капитала. И что радует, машины возвращают свою идентичность. Дизайн новых…

Mazda 3 BL с пробегом: очень надёжный автомат и нежная система охлаждения

Вечный «японец»… Как много в этом словосочетании для сердца русского слилось! Как сильно в нём отозвалось! Вечного, конечно, ничего не бывает, даже «японца», но вот действительно хорошие машины на свете существуют.…

Плюс десять: первый тест-драйв Lifan X70

Это звучит парадоксально, но в России практически нет людей, равнодушных к китайскому автопрому. При этом стопроцентных его фанатов тоже можно по пальцам пересчитать… Кто-то относится к автомобилям из Поднебесной…

Добрая панда из одноэтажной Америки: опыт владения Toyota Sequoia II

В России вершиной пищевой цепочки Toyota является Land Cruiser 200. Брутальный флагман, мечта миллионов – живое олицетворение концепции большого черного джипа. Но в США водится особь покрупнее - что это за зверь?…

Вы нас не ждали: тест-драйв Hyundai Sonata 2,0 AT

О седане D-класса Hyundai Sonata в России стали как-то и забывать. Не особо удачное поколение с индексом NF, затем шестая генерация машины в 2011 году, не продержавшаяся на российском рынке положенные 4-5 лет, и быстрая…

Cтарый новый приятель: обзор видеорегистратора Mio MiVue C335

Компания Mio для многих - старый приятель! С ней в начале 2000-х мы осваивали первые умные карманные гаджеты - когда еще не существовало смартфонов, модного слова «android», а мобильным устройством от Apple был лишь…

Личный экономист, охранник, инструктор и диагност: тестируем универсальный автогаджет

Автомобильные сигнализации в их классическом понимании уступили место продвинутым многофункциональным системам, объединяющим в себе мощный охранный потенциал и «страховую телематику», дающие скидки на КАСКО до 50%,…

За руль – со смартфоном: обзор охранной системы Scher-Khan Mobicar 2

Когда наступает необходимость оснастить тот или иной редакционный автомобиль охранной системой, мы стараемся воспользоваться случаем и выбрать «сигналку» поинтереснее и понавороченнее, изучив на ее примере свежие…

Непризнанные шедевры: уникальные военные автомобили из Белоруссии

Подавляющую долю мощного потока военных автомобилей, над которыми по заданиям Министерства обороны СССР трудились сотни секретных КБ и заводов, представляли собой экспериментальные поисковые конструкции, созданные в…

Незаметные труженики войны: автомобили-карлики в Советской армии

В самые трудные годы изоляции и «железного занавеса» советские конструкторы не имели равных по числу смелых творческих идей и уникальных опытных разработок, которые негласно находились в авангарде мирового прогресса.…

48 ведущих колес: автопоезда-гиганты советских ракетных войск

С середины 1970-х годов активное развитие мощнейших мобильных средств поражения противника, укрывшегося на дальних континентах, привело к появлению в советских РВСН нескольких семейств самоходных сверхсекретных систем…

По стопам Ванкеля: взлёт и падение роторных моторов ВАЗ

На массовых советских легковушках не было особых технических инноваций - ни дизеля, ни автоматической трансмиссии, ни гидропневматической подвески, ни турбонаддува. В огромной стране были востребованы любые автомобили -…

Советская мощь: все автомобили с V8 из СССР

Фраза «американский автомобиль с V8» звучит так же логично, как «борщ с пампушками». Фраза «советский автомобиль с V8» до сих пор звучит так же непривычно, как «мороженое с беконом». Меж тем, и мороженое с беконом, и…

Они хотя бы попытались: кроссоверы-купе от 50-х и до 2000-х

Десять лет назад, в далеком 2007 году, компания BMW представила миру свое «революционное» творение – кроссовер-купе BMW X6. Как и многие другие очень странные решения, оно получило эпитеты «эксклюзивный» и…

Любое использование материалов, размещенных на сайте www.kolesa.ru,

допускается только с письменного разрешения правообладателя.

Введите новый пароль ниже

Вы уверены, что хотите удалить этот комментарий?

Вы уверены, что хотите удалить все комментарии пользователя?

Вы уверены, что хотите отклонить комментарий пользователя?

Вы уверены, что хотите переместить комментарий пользователя в спам?

Вы уверены, что хотите переместить комментарий пользователя в корзину?

Материалы: http://www.kolesa.ru/news/aston-martin-vypustil-proshhalnuyu-versiyu-vanquish

2 ≫

by admin · Published July 22, 2017 · Updated April 11, 2017

Aston Martin AM 310 Vanquish

Aston Martin has unveiled a sensational new sumptuousness sports car – the Aston Martin Trounce.

Session proudly at the acme of the luxuriousness British automaker’s sports car line-up, this breathless new a-one k tourist represents the ezed of stream Aston Martin designing and technology. Shell points to an exciting and sure-footed futurity for the historical blade.

Aston Martin AM 310 Beat is a new Aston Martin featuring the following genesis of the notable VH architecture too as a importantly upgraded 6.0-litre V12 locomotive that is substantially more stiff than earlier.

The pattern represents the modish play Aston Martin’s iconic optical nomenclature. Shell emphatically sees the steel proceed its enviable custom of producing around of the near beautiful sports cars in the humanity. Styling cues such as the graceful new shank, elongate slope strakes and LED taillight blades are derived from the One-77 supercar.

Remarkably an Aston Martin, the conception shows a crystallize and consistent line from its inheritance piece providing an as crystallise cursor to the sumptuosity car steel’s vivacious next. Nearer review reveals details such as the arresting new Aero Canal on the bum flush lid. This elegantly devised inactive technology lineament, which counteracts rhytidoplasty at the car’s bottom when traveling at fastness, is a gloat of both excogitation and technological power.

Operation, bearing, manner and large British workmanship – the new Crush has all these traits in teemingness.

2013 Aston Martin AM 310 Vanquish

Aston Martin Ceo, Dr Ulrich Bez aforementioned: “AM 310 Shell is the ultimate face of Aston Martin innovation ethos, technology founding and technological power. It offers sybaritic, continent-crossing capableness and vestal drive excitation without compromise.

“Carriage the like describe as the iconic AM V12 Beat that did so lots to cementum Aston Martin’s repute as a manufacturer of enceinte GT cars in the bodoni era, I trust the car unveiled tod again puts this bang-up British make at the top of its course.

“The new AM 310 Shell mixes beautiful invention with telling engineering such as the brilliant new docudrama organisation. This is the up-to-the-minute avatar of everything we experience, informed and highly-developed from One-77. It is the ultimate A-one M Holidaymaker – positive and assured – and is the newest histrionics of Exponent, Knockout and Someone.”

As glad on the streets of a bustling metropolis as it is cutting done the countryside or yearn length thruway touring, the Beat offers a pedigreed British lavishness sports car that’s likewise suitable to unremarkable use.

Powered by a importantly revised course aspirated 6.0-litre V12 gas locomotive paired to the proved Touchtronic 2 six-speed robotlike gearbox, the new car offers fittingly telling execution figures. The V12’s mightiness vizor of 565 bhp (573 PS) makes it Aston Martin’s near stiff yield example yet, outmuscled sole by the purely circumscribed version &lb;1.2m One-77 supercar.

The raw statistics talk for themselves: 573 PS at 6,750 rpm, 620 Nm of torsion at 5,500 rpm, 0-62 mph in 4.1 seconds and a top fastness of 183 mph spot the Aston Martin Beat unwaveringly into supercar district. Yet the sword’s squad of engineers bear been functional towards thriftiness and emissions improvements, too.

The up-to-the-minute technology methods, innovational technologies and typically unpretentious hellenic British innovation close to micturate the sinewy new Shell a truthful superintendent GT. E.g., apiece eubstance gore on the car is constructed from c character because of its gamey strength-to-weight proportion and tractableness of cast. Lag torsional inflexibility is improved by more 25%.

Pragmatic improvements such as a freshly intentional and importantly more roomy cabin and a rush that, at 368 litres, is more 60% bigger than that of the DBS, ascertain the new Beat can gestate sufficient baggage for eventide the virtually challenging 1000 tourer.

Intentional and hand-built at Aston Martin’s globose hq at Gaydon in Warwickshire the new Crush, useable as a 2+2 or 2+0, sits atop a liberal line-up of first sports cars including the recherche DB9, sportsmanlike V8 Vantage and gilded four-door Rapide.

Dr Bez said: “The Aston Martin range is stronger now than at any time in our 99-year history. The new AM 310 Vanquish represents the perfect way to signal the beginning of our centenary celebrations next year.”

Priced from £189,995 RRP first deliveries of the new sports car are expected to begin in the UK and Continental Europe late in 2012.

Aston Martin Vanquish: Design

Aston Martin is renowned in the motor industry for the supreme beauty of its cars. The visual language of a modern Aston Martin is highly distinctive, yet timelessly attractive.

The design team at the company’s global HQ in Gaydon, Warwickshire, is led by Design Director Marek Reichman and, together, they have developed an unmistakable visual interpretation of the brand’s ethos.

When the commission for new Aston Martin AM 310 Vanquish arrived Marek and his team set about working to hone the flowing exterior lines of a classic Aston Martin GT and to create a modern day interpretation of the Vanquish.

Drawing inspiration not least from the iconic One-77 supercar, the team worked to evolve that design language and create a 21st Century successor worthy of sporting the Vanquish moniker.

They worked to stay faithful to the AM V12 Vanquish inspiration – so beloved of Aston Martin fans worldwide – while introducing new aspects that debuted in the One-77.

The result is a new Aston Martin Vanquish that very clearly retains the presence of its forebear, yet offers it in a much more refined and functional package. Sporting the assertive body language for which the AM V12 Vanquish is renowned, today’s GT is more lean and elegant – highlighting its improved agility and dynamics.

With the exception of the now sold-out One-77 supercar, and limited edition V12 Zagato, the AM 310 Vanquish sits atop Aston Martin’s model range. Understandably, therefore, it boasts design language derived from the One-77 such as the elegant and flowing waistline, elongated side strakes, curvaceous, taut, form and LED light blade rear clusters, as well as entirely new design ideas such as the remarkable rear Aero Duct. Blending the aggressive lines of the One-77 with the elegant shape of the DB9 and Rapide, the new Vanquish sets the visual standard for today’s luxury GT cars.

It has amplified gestures – in the form of bonnet vents, side strakes and a sculpted roof – that accentuate the car’s extra performance and edgier character. The car has a more assertive stance, yet is not overtly aggressive.

A near-continuous ring of exposed carbon fibre features at the base of the car in the form of a carbon fibre splitter, light-catching carbon fibre side skirts and imposing carbon fibre rear diffuser. This accentuates the car’s sporting dynamics, as well as making it appear more planted.

Each body panel on the new Vanquish is also constructed from carbon fibre, because of its high strength-to-weight ratio and flexibility of form. This not only reduces mass but means that fewer individual body panels are required. For instance, the panel gap on the C-pillar joint is no longer necessary.

The designers have worked hard to pay attention to the finer details of all the materials used, with the carbon fibre weave direction a good example of this. It has been designed, and is constructed, to flow precisely with the car’s elegant shape.

Just as with the exterior, the design team were tasked with redesigning the Vanquish’s interior to give it a more complete and high quality finish. The result is an all-new interior that is more roomy, comfortable and luxurious than ever.

Again drawing inspiration from the One-77, the design team have emulated the flowing lines, quality and craftsmanship while introducing significant refinements over DBS to improve ergonomics and usability.

Showcasing the vast selection of materials and finishes that are now available on the Vanquish, the interior trim is available in a wide range of materials including fine Bridge of Weir Luxmil Leather, Semi-Aniline Leather and Alcantara, all expertly hand-stitched by some of the world’s most experienced craftspeople.

Elsewhere inside, the new instrument panel is a refinement of the One-77’s, with new detailing and improved ergonomics.

The new design is sleeker with a more elegant finish to complement the rest of the interior. It features new elements that convey a powerful and assertive attitude, and a new Driver Information Module (DIM) that the Vanquish shares with the One-77. The new DIM retains the classic Aston Martin style, but with a more futuristic typeface. The digital displays have been revised following feedback from existing owners, now permanently showing a digital speedo and a trip computer, which details the remaining range and the odometer.

Perhaps one of the most striking new interior design elements, though, is the new centre stack with refinements providing a more elegant form that is also more intuitive and accessible for both driver and front seat passenger.

A direct descendent of the One-77 centre stack, the Aston Martin AM 310 Vanquish set-up retains familiar elements such as the ECU engine start button and gear selection buttons, while introducing a new infotainment system and a significantly more user-friendly design.

The facia trim now stretches down the whole centre stack and is manufactured from a single piece of material, giving a uniform finish with, obviously, no panel gaps.

The user interface has been completely redesigned, with a more user-friendly and ergonomic layout as well as technological updates that make it one of the most advanced in-car systems available.

Aston Martin’s trademark glass starter module and gear mode selection buttons have been retained while all-new capacitive glass buttons with illumination and haptic feedback have been introduced for the rest of the centre stack’s switchgear.

Haptic feedback is more commonly found in touch-screen mobile phones and Aston Martin becomes among the first significant luxury car manufacturers in the world to use the technology in a series production model.

Importantly, of course, the new car has more space both for occupants, and their belongings in the cabin. In fact the interior of the Vanquish has 140% more storage space than the DBS. The cubby box has been redesigned with a stylish armrest lid and now offers more than three litres of storage space and an integrated USB and AC point for portable devices.

There is further storage space at the base of the centre stack, with more than two litres of storage, generously sized cupholders and a mobile phone holder, as well as additional USB and AC points. Other storage spaces are dotted handily around the car, too, with more than three litres in the door bins and seat pouches alone.

Occupant space grows in all axes versus DBS with, in essence, the interior ‘pushed’ outward. Legroom is up 37 mm, shoulder room grows 25 mm, elbow room extends by 87 mm while knee room is boosted by 50 mm. All this, as the dash surface is moved forward 20 mm, too.

The Aston Martin Vanquish is available with either 2+0 or 2+2 seating configurations.

Aston Martin Vanquish: Performance

As with all Aston Martin sports cars, the need for perfect balance, high-performance stability, nimble handling ability and minimised kerb weight define the new Vanquish. The comprehensive use of carbon fibre body panels for the first time in an Aston Martin underline the new Vanquish’s credentials as a truly innovative model.

Strenuous efforts have been made to limit the new car’s weight, contributing to its impressive performance, handling and significantly improved power to weight ratio. The combination of controlled weight, near-perfect 50:50 weight distribution, a powerful new V12 engine and a performance-honed six-speed transmission combine to make the Vanquish as rewarding and engaging on the move as it is elegant standing still.

At the heart of the new car is the latest iteration of Aston Martin’s a 6.0-litre V12 engine. Significant re-engineering of this iconic V12 includes a revised block and new head including the debut of dual variable valve timing, uprated fuel pump, enlarged throttle bodies, a revised ‘big wing’ intake manifold and fully machined combustion chambers help the engine to a peak power output of 573 PS (565 bhp) at 6,750 rpm.

Crucially, too, the unit has been tuned specifically to deliver greater torque low down the rev range to make the car feel even more willing and muscular from very low revs. The result, predictably perhaps, is an improved 0-100 km/h time of 4.1 seconds. The top speed, where legal, is 295 km/h (183 mph).

As is the modern custom with all Aston Martin sports cars the engine is hand-assembled at the dedicated Aston Martin engine plant in Cologne, Germany.

The Vanquish uses the latest generation of Aston Martin’s class-leading VH (Vertical Horizontal) architecture, a lightweight bonded aluminium structure that provides outstanding strength and rigidity. In this iteration, the Vanquish tub now includes the addition of significant carbon fibre components, as well as the use of bonding derived directly from the latest aerospace technologies.

The architecture has been re-engineered to control weight and improve packaging. With 75% new parts, the depth of re-engineering to achieve major packaging improvements cannot be overestimated.

Engineers have employed the extensive use of advanced materials and processes – some derived direct from the aerospace industry – to control weight and optimise the new car’s driving experience.

For the first time in an Aston Martin, carbon fibre is used to make every external panel. The race car-inspired technology gives benefits for weight and body stiffness but, more importantly, has been essential in realising the design of Vanquish. Two notable components are the door skin and boot lid – neither of these unbroken surfaces would have been possible without the use of carbon fibre.

“There are no restrictions on form or shape when using carbon fibre,” says Marek Reichman, Aston Martin’s Design Director, “and the material allowed us to wrap bodywork around the 20-inch wheels and maintain the precise relationship between the wheel and the bodywork.”

Each panel has been carefully sculpted to direct the airflow around the car, into the engine and to help cool the braking system. The carbon fibre elements are produced using advanced manufacturing techniques developed from the aerospace and motorsport industries.

The panel-making procedure also delivers an exceptional surface finish. The application of a 200 micron layer of epoxy and glass to the panel delivers a class-A surface that is in line with Aston Martin’s tradition of high-quality finishes. Inside the car, the weave patterns on the exposed carbon fibre elements have been carefully selected to present the most harmonious surfaces.

Aston Martin Vanquish: Control

As well as being light, strong and flexible in its application, the latest generation VH architecture is also extremely stiff. The new Aston Martin AM 310 Vanquish is, in fact, 25% torsionally stiffer than the outgoing DBS making it highly resistant to flex and allowing for responsive and predictable handling.

This rigid and stiff structure also provides an ideal foundation from which the suspension can control the vehicle effectively, further highlighting the importance of the body structure and the effect it has on the dynamic performance of the car.

Aston Martin’s engineering teams have worked particularly hard to minimise the weight outside the wheelbase of the new car to reduce yaw inertia. As a result, carbon fibre has been used extensively in the rear structure and the weight of the aluminium front structure has been reduced significantly.

The front chassis structure is a full 13% lighter than that of the DBS – a direct result of using hollow cast aluminium rather than solid cast aluminium. It has also been redesigned to allow for a lowering of the engine. Now 19 mm lower within the body, the repositioned engine improves both the Vanquish’s agility and its handling.

The car’s front-mid mounted engine and rear-mid mounted transaxle ensuring a near perfect weight distribution: 85% of the car’s weight is positioned within its wheelbase.

To take full advantage of its precise and rigid new architecture, the Aston Martin AM 310 Vanquish employs a battery of sophisticated technologies including, for the first time on an Aston Martin, a motorsport-derived Launch Control system. This works to deliver the optimum take-off from a standing start – balancing throttle, gearbox and various traction aids to deliver a perfect ‘launch’.

Once on the move, the Vanquish boasts a plethora of dynamic aids including Dynamic Stability Control and Positive Torque Control to help harness its fearsome potential and deliver a rewarding, controlled, refined Grand Tourer experience.

The latest iteration of Aston Martin’s Adaptive Damping System (ADS) allows the driver to switch between three distinct damping modes: Normal, Sport and Track, delivering instant adjustment of the car’s ride and handling characteristics.

The ADS automatically alters the suspension settings to ensure the driver has high levels of control at all times, with the ability to respond quickly to different driving conditions. The different damping modes available help significantly broaden the Vanquish’s character, adapting its set-up to suit the driver’s mood and requirements. Thus it can be a cruising GT car in Normal mode with the capacity to morph into an assertive sports car in Sport and Track modes.

The damper settings are determined by an electronic control unit which takes sensor readings from the car’s systems, including throttle position, brake position, steering wheel rotation and vehicle speed. This data establishes the prevailing driving conditions and the demands the driver is making on the car.

The Vanquish is fitted with new generation Pirelli P-Zero tyres that have been developed especially for the car, along with new 20-inch lightweight alloy wheels.

The car’s braking system features third generation Brembo Carbon Ceramic Matrix (CCM) brakes to deliver shorter stopping distances with resistance to fade in even the most demanding driving conditions. CCM brakes are also lighter than a conventional system, reducing the weight of the car overall and, in particular, the unsprung weight and rotational masses, further enhancing the performance of the suspension.

The front brakes use 398 mm x 36 mm CCM brake discs with larger front brake pads and six-piston brake callipers from the One-77, while the rear brakes use 360 mm x 32 mm CCM brake discs with a four-piston calliper.

Aston Martin Vanquish: Quality

Craftsmanship, attention to detail and ingenious design and engineering techniques combine in the Vanquish to deliver a GT of exceptional quality.

It takes, for instance, more than 70 hours of expert handcraftsmanship to build and trim one interior. Seven leather hides are used in each Vanquish to create the sports car’s luxurious ambience.

The new car also benefits directly from the experience of creating the One-77 supercar and features new design highlights such as quilted material as a result. The quilting uses detailing not seen on any other car and is delivered via a state-of-the-art machine developed specially for Aston Martin. It produces a finish of rare quality and complexity, with around one million separate stitches used in each new Vanquish quilted leather interior.

Designers at Aston Martin are renowned for paying attention to every minute detail on the brand’s sports cars, with numerous examples of this on the Vanquish. One such case is the removal of the towing eye from in the bumper to improve aesthetics. Now positioned hidden away in the front grille, this results in a bumper with less clutter that gives the Vanquish a much cleaner face. And on US-spec cars, the side markers have also been incorporated into the head and tail lamps, again removing clutter from the bumper.

Quality and craftsmanship come together in the Vanquish’s new Aero Duct on the deck (boot) lid. This elegantly devised passive engineering feature is included to counteract lift at the car’s rear when travelling at speed.

The challenge from CEO Dr Ulrich Bez was to create a part that was “impossible to make”. This naturally generated some huge headaches for the design, engineering and manufacturing teams, but the result is a look of unrivalled beauty, form and function. It takes one person two days to construct this one-piece carbon fibre moulding, while the Aston Martin paint team created unique paint guns and polishing tools to be able to finish the decklid to the same glass-like finish as the rest of the car.

The fact that this part has no joint lines is a true testament to the ingenuity, dedication and meticulous attention to detail of the car’s designers, engineers and craftsmen.

Testing is, of course, fundamental to the quality and longevity of an Aston Martin and the Vanquish has undergone an exhaustive series of examinations. Digital modelling analysis, bench tests and, of course, thousands of hours of real-world testing around the globe have produced the most comprehensively engineered GT ever to leave Gaydon.

For instance the engineering team carried out more than 5,000 km of durability and high speed testing at the Nardo Ring in northern Italy alone. The circuit is one giant loop that stretches for 12.5 km (7.8 miles), so is perfect for high speed testing, allowing the driver to examine the car at high speed without having to brake for corners. This test puts high levels of stress on all systems and helps to prove out high speed durability.

Following this, a Vanquish prototype was sent to the Aston Martin test centre at the Nürburgring for yet more intense limit handling work. The notorious German track is an ideal place to test and refine the Aston Martin AM 310 Vanquish as it is regarded as the most demanding race circuit in the world. There the new car underwent more than 10,000 km of testing to prove-out the car’s durability, brakes, DSC system, tyres and chassis set-up.

  • Body
  • Two-door coupe body style with 2+0 or optional 2+2 seating
  • New generation bonded aluminium and carbon fibre VH structure
  • Aluminium, magnesium alloy and carbon-fibre composite body
  • Extruded aluminium door side-impact beams
  • Bi-xenon headlamps
  • LED light blade rear lamps and LED side repeaters
  • Dimensions
  • Length: 4720mm (inc. front number plate plinth)
  • Width: 2067mm (inc. mirrors)
  • Height: 1294mm
  • Wheelbase: 2740mm
  • Fuel tank capacity: 78 litres (17.2 Imp.galls, 20.5 US galls)
  • Weight: 1739 kg
  • Engine
  • All-alloy, independent quad variable camshaft timing, 48-valve, 5,935 cc V12
  • Compression ratio: 11.0:1
  • Front-mid mounted engine, rear-wheel drive
  • Fully catalysed stainless steel exhaust system with active bypass valves
  • Six three-way catalytic convertors
  • Max power: 573 PS (565 bhp) at 6,750 rpm
  • Max torque: 620 Nm (457 lb ft) at 5,500 rpm
  • Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) in 4.1 seconds
  • Top speed: 295 km/h (183 mph)
  • Transmission
  • Rear-mid mounted, six-speed Touchtronic 2 automatic/sequential manual gearbox
  • Alloy torque tube with carbon fibre propeller shaft
  • Limited-slip differential
  • Wheels and Tyres
  • Front: 9J x 20″ Pirelli P Zero 255/35 ZR20
  • Rear: 11.5J x 20″ Pirelli P Zero 305/30 ZR20
  • Steering
  • Speed-dependent electronically controlled rack and pinion power-assisted steering, 2.62 turns lock-to-lock. Column tilt and reach adjustment
  • Suspension
  • Lightweight aluminium front subframe with hollow castings
  • Front: Independent double wishbone incorporating anti-dive geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube adaptive dampers
  • Rear: Independent double wishbones with anti-squat and anti-lift geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube adaptive dampers
  • Three-stage adjustable Adaptive Damping System (ADS) with Normal, Sport and Track modes
  • Brakes
  • Front: Ventilated carbon ceramic discs, 398mm diameter with six-piston calipers
  • Rear: Ventilated carbon ceramic discs, 360mm diameter with four-piston calipers
  • Dynamic Stability Control (DSC) with Track mode
  • Anti-lock Braking System (ABS)
  • Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
  • Emergency Brake Assist (EBA)
  • Positive Torque Control (PTC)
  • Traction Control
  • Launch Control
  • Standard specification
  • Full-grain leather interior
  • Alcantara headlining
  • Electrically operated front seats
  • Memory front seats and exterior mirrors (three memory positions)
  • 2+0 seating configuration with flexible rear environment storage
  • Powerfold exterior heated mirrors
  • Front and rear parking sensors
  • Cruise control
  • Tyre pressure monitoring
  • Alarm and immobiliser
  • Remote-control central door locking and boot release
  • Automatic temperature control
  • Heated front seats
  • Curtain side head airbags
  • Dual Stage Driver and Passenger Front Airbags
  • Pelvis and thorax seat mounted airbags
  • Seat belt dual-pretensioners and digressive load limiters
  • Trip computer
  • Tracking device (UK only)
  • Laminated windscreen with clear noise-insulation layer
  • Glass ECU
  • Titanium bonnet and side strake meshes
  • Bright aluminium front grille
  • Chrome side strakes and tailpipe trim
  • Heated rear screen
  • In Car Entertainment
  • New infotainment system with capacitive switching
  • 1000W Bang & Olufsen BeoSound 15-speaker audio system
  • Garmin satellite navigation system
  • 6.5″ LCD Screen
  • iPod® and iPhone® Integration and USB playback
  • Satellite radio system (USA only)
  • AM/FM radio
  • A2DP Bluetooth® audio and phone streaming
  • Wi-Fi Hub
  • Options
  • Ten-spoke alloy wheel in a Graphite finish
  • 20-spoke alloy wheel in a Liquid Silver, Silver finish with diamond turning, Graphite finish with diamond turning, Gloss Black with diamond turning and Satin Black with diamond turning
  • Black-vaned grille
  • Magnum Silver or Black Mesh finish
  • Matt black textured tailpipe
  • Black, blue, yellow or red calipers
  • Exposed carbon fibre roof panel
  • Exposed carbon fibre door mirror caps
  • Exposed carbon fibre side strakes
  • Exposed carbon door handles
  • Protective tape
  • Black Luxmil Leather and part-Alcantara steering wheel
  • Colour-Keyed Luxmil Leather steering wheel
  • Black One-77 leather steering wheel with black Alcantara Inserts
  • Colour-Keyed One-77 Luxmil leather steering wheel with black leather inserts
  • Centre stack facia in carbon fibre 2×2 twill, carbon fibre 2×2 fishbone, Piano Red, Piano Black or Piano Ice mocha.
  • Headrest embroidery – Aston Martin wings or Vanquish logo
  • Black hardware pack
  • Full carbon fibre gearshift paddles
  • Personalised sill plaques
  • Rear parking assist camera
  • Auto-dimming mirror with garage door opener
  • Heated and ventilated seats
  • Smoker’s Pack
  • Second glass key
  • Tracking device
  • Alarm upgrade (volumetric and tilt sensors)
  • Option toolkit
  • Six-CD auto-changer
  • First-aid kit

    You may also like.

    2013 Dodge Charger Srt8 392

    by admin · Published July 20, 2017 · Last modified April 11, 2017

    2017 Aston Martin Vantage Gt8

    by admin · Published May 2, 2017 · Last modified April 11, 2017

    2013 Mazda 6 Wagon

    by admin · Published July 23, 2017 · Last modified April 11, 2017

    Recent Posts

    Archives

    Most Desirable Cars In The World © 2017. All Rights Reserved.

    Материалы: http://carshownet.com/2013-aston-martin-am-310-vanquish/

  • 3 ≫

    Aston Martin Vanquish 2017 относится к спортивным автомобилям класс гран-туризмо. Этот автомобиль был презентован компанией в 2001 году.

    Первое поколение увидила публика в 2001 году и состоял автомобиль из 2 моделей: V12 и, спортивным вариантом S. Автомобиль оснащался 6 литровым V-образным двигателем с мощностью 450 лошадиных сил. Максимальный крутящий момент этого двигателя составлял 540 Н*м. Данная модель Aston Martin продавалась как 2-местное или 4-местное купе. Мощность двигателя, установленного на спортивный вариант модели, была увеличена до 520-ти лошадиных сил.

    Второе поколение выпускается с 2012 года и характеризуется рядом новшеств. Во-первых, внешний вид был взят и усовершенствован от DBS. В крышку багажника интегрирован спойлер, а кузов был изготовлен из углеродного волокна. Данное поколение доступно в варианте 2-местного купе или в исполнении 2+2.

    В данной модели был использован усовершенствованный мотор V12 с мощностью 573 лошадиных силы при 6750 оборотах в минуту. Максимальный крутящий момент равен 620 Н*м при 5500 оборотах. Как и в остальных моделях компании, двигатель Aston Martin Vanquish расположен в передней части автомобиля, а крутящий момент передается на задние колеса. Таким образом мы видим типовую переднемоторную заднеприводную компоновку. Выхлопная система была изготовлена из нержавеющей стали, а в качестве коробки передач выступает АКПП Touchtronic 2.

    Купе 2005 года может похвастаться заднеприводным двигателем V12 мощностью 450 лошадиных сил и крутящим моментом в 556 Н*м при 5000 об/мин. Переключать передачи в данной модели возможно не только с помощью рычага механической КПП, но и с помощью соответствующих кнопок на рулевом колесе. Данная модель за 4.7 секунды разгоняется до 100 км/ч, а максимальная скорость равна 306 км/ч.

    Купе 2006 года имеет следующие технические характеристики. Усовершенствованный двенадцатицилиндровый двигатель получил новые шатуны, поршни, впускные и выпускные клапаны и новую систему управления двигателем. В итоге мощность двигателя возросла до 520 лошадиных сил, а максимальный крутящий момент теперь составляет 577 Н*м. Усовершенствования также затронули рулевое управление и тормоза Aston Martin: руль стал более чувствительным, а в качестве тормозов выступают 6-поршневые спереди и 4-поршневые сзади суппорты.

    Купе Aston Martin Vanquish 2017 года выпуска получило целый ряд обновлений: новый двигатель, переработанная конструкция и новый дизайн. Мощность нового мотора равна 573 лошадиных силы, а тип — все тот же V12. Создатели решили опустить двигатель почти на 2 см с целью снизить центр тяжести. Коробка передач традиционно автоматическая.

    Конструкция автомобиля Ванквиш была практически полностью переделана — многие элементы теперь сделаны из карбона, таким образом повысив жесткость кузова. Возрос уровень управляемости автомобилем за счет низкопрофильных шин.

    Двигатель получил одну из последних версий систем управления от компании Bosch, благодаря которым мотор работает более эффективно и стабильно в паре с новой коробкой передач. Также интеллектуальные системы затрагивают и работу подвески и делают это просто прекрасно, автомобиль становиться просто шикарным в управлении. Помимо этого инженеры сделали подвеску жестче с помощью повышения жесткости амортизаторов, что в результате дало улучшение динамических характеристик автомобиля.

    При первом взгляде на авто сразу выделяется передний спойлер с 5 полосами, который отлично сочетается с 6-ти полосной решеткой радиатора. Их основной целью является охлаждение радиатора и тормозов.

    Усовершенствованные боковые пороги повышают аэродинамику и прекрасно дополняются карбоновыми воздухозаборниками.

    Задняя часть автомобиля оборудована спойлером бампера с большим карбоновым диффузором, хромированными накладками на задние огни и спойлером на крыше багажника с хромированной полоской. Концевики выхлопной системы могут быть выполнены из хрома, а изготовленные из анодированного алюминия воздуховоды завершают дизайн задней части кузова.

    Салон автомобиля Aston Martin выполнен из кожи, дерева и алькантры. При заказе данной модели вы можете попросить об установке любых материалов, а также замены рулевого колеса на спортивный руль, установку алюминиевых накладок на педали и на рукоятку ручного тормоза.

    К дополнительным приборам в салоне можно отнести бортовой компьютер, функцию климат контроля, функцию подогрева сидений, функцию подогрева зеркал и парктроник.

    В итоге вы получите автомобиль с высокими техническими характеристиками, превосходным дизайном и удобным салоном. 2-местный салон не подходит для семейного типа авто, однако является отличным представителем спортивного класса. В этой машине вы сможете по-настоящему ощутить мощность двигателя V12. Aston Martin Vanquish 2016 отлично подойдет для молодых людей и бизнесменов, которые хотят произвести незабываемое впечатление.

    Материалы: http://autoiwc.ru/aston-martin/aston-martin-vanquish.html


    Back to top