Big Bear Choppers

1 ≫

БайкПост развивается и существует за счет доходов от рекламы. Добавь нас в исключения.

Кастомайзинг → Мотоцикл Big Bear Choppers Titanium Custom

В 2013 году Ярик deSAD писал о стильном чоппере Big Bear Choppers Titanium, который достоин особого внимания. И теперь Кевин Алсоп (Kevin Alsop) представил кастомизированную версию мотоцикла.

  • Big Bear Choppers Titanium,
  • мотоцикл,
  • Big Bear Choppers,
  • Titanium,
  • Custom,
  • кастом мото,
  • чоппер,
  • Кевин Алсон
  • kim
  • Ким
  • 1 января 2015 в 15:42
  • 7 комментариев
  • 2
  • ?

Чоппер клуб → Чоппер BBC Redemption

Redemption — один из самых экстраординарных кастом-чопперов компании Big Bear Choppers. Мотоцикл сделан в лучших традициях класса, при этом имея роскошный дизайн и комплектацию.

  • чоппер,
  • BBC Redemption,
  • BBC,
  • Redemption,
  • кастом,
  • Big Bear Choppers,
  • США,
  • кастомайзинг,
  • кастом мото,
  • chopper
  • kim
  • Ким
  • 16 октября 2013 в 16:38
  • 7 комментариев
  • ?

Чоппер клуб → Чоппер BBC Miss Behavin

Miss Behavin — чоппер производства известной компании Big Bear Choppers. Мотоцикл основан на запатентованной раме типа «pro-street», которая придает мотоциклу массивности. Несмотря на геометрию рамы, угол наклона вилки составляет всего 34 градуса, то есть управляемость мотоцикла должна быть относительно нормальной.

  • чоппер,
  • Miss Behavin,
  • Big Bear Choppers,
  • BBC,
  • chopper,
  • серийный чоппер,
  • США
  • kim
  • Ким
  • 25 сентября 2013 в 16:55
  • 6 комментариев
  • ?

Чоппер клуб → Чоппер BBC G.T.X.

Чоппер с маркировкой «GTX» — что-то новенькое, наводящее на вопрос, что общего может иметь чоппер с туризмом? Американская компания Big Bear Choppers, занимающаяся производством люксовых чопперов, попыталась объединить оба понятия в одном мотоцикле, причем данную идею они развивают достаточно давно.

  • чоппер,
  • BBC G.T.X.,
  • BBC,
  • G.T.X.,
  • Big Bear Choppers,
  • кастом,
  • кастомайзинг,
  • фабричный чоппер,
  • chopper
  • kim
  • Ким
  • 26 апреля 2013 в 15:09
  • 10 комментариев
  • ?

Кастомайзинг → TITANIUM - Новый кастом от Big Bear Choppers

Не так давно, а именно 11 марта 2013 года, в рамках 72-го мотошоу Daytona Bike Week, Кевин Элсоп (Kevin Alsop) и его кастом ателье Big Bear Choppers представили на суд общественности свое новое творение, серийный кастом TITANUIM. Очередное творение Кевина идет в разрез с традиционной стилистикой его кастомов. Подобная стилистика более ожидаема от например Рональда Сандса (Ronald Sands), известного любителя быстрый и управляемых стрит трекеров, чем от Кевина, известного мастера чеперостроения, строивших прежде строгие и идеально обтекаемые кастомы которые символизировали собой бесконечные американские хайвеи.

  • Big Bear Choppers,
  • BBC,
  • Titanium,
  • кастом,
  • Кевин Элсоп,
  • Kevin Alsop
  • deSAD
  • Ярик
  • 18 марта 2013 в 3:31
  • 23 комментария
  • ?

Кастомайзинг → Big Bear Choppers и проект X-Wedge.

  • кастом,
  • кастом видео,
  • кастомайзинг,
  • Big Bear Choppers,
  • X-Wedge
  • KRISis
  • Владимир
  • 13 января 2012 в 21:44
  • 20 комментариев
  • 1
  • оценка: +11

Чоппер клуб → "Массовые" чопперы против "правильных": Harley-Davidson Rocker, Honda Fury, Yamaha Raider, Victory Vegas vs Big Dog K-9, Big Bear Choppers Athena (часть 2)

Под катом — мнение испытателей об аппаратах, краткая история появления круизеров, а также — мини-тест настоящих труЪ-чопперов — Big Dog Motorcycles K-9 и Big Bear Choppers Athena, и их краткое сравнение с «якобы чоппером» Honda Fury.

  • тест-драйв,
  • тест драйв,
  • обзор,
  • Honda,
  • Fury,
  • Honda Fury,
  • чоппер,
  • Big Dog Motorcycles,
  • Big Bear Choppers,
  • Big Dog Motorcycles K-9,
  • Big Bear Choppers Athena
  • unicorn
  • Федор
  • 21 декабря 2011 в 23:11
  • 26 комментариев
  • 6
  • оценка: +28

Кастомайзинг → Мотоцикл Big Bear Choppers Paradox

Мотоцикл Paradox построили мастера компании «Big Bear Choppers» (BBC). В сердце байка установлен V-образный двигатель S&S X-Wedge, который располагается внутри специально разработанной рамы типа «софтейл». BBC решили назвать мотоцикл «Парадокс», так как, по их мнению, он объединяет в себе противоречивые свойства: ловкость, управляемость, комфорт и надежность.

  • мотоцикл,
  • Paradox,
  • Big Bear Choppers,
  • кастом,
  • фабричный кастом,
  • кастомайзинг
  • kim
  • Ким
  • 1 августа 2011 в 15:58
  • 3 комментария
  • 1
  • оценка: +6

Кастомайзинг → Кастом Big Bear Choppers SS

Кастом SS создали в 2009 году мастера америкнаской компании «Big Bear Choppers». Мотоцикл имеет большую колесную базу и монолитный кузов/раму со встроенными воздухозаборниками, через которые проходит воздух к двигателю S&S X-Wedge 114" (1 868 см3). Байк также оснащается шестиступенчатой коробкой передач Baker/RSD, тормозами Brembo и вилкой Ohlins. Дизайн получился весьма агрессивный.

  • кастом,
  • SS,
  • кастом-байк,
  • кастом мото,
  • Big Bear Choppers,
  • мото кастом
  • kim
  • Ким
  • 9 февраля 2011 в 21:54
  • 11 комментариев
  • 1
  • оценка: +10

Чоппер клуб → Чоппер Bear Bones

Чоппер «Bear Bones» спроектировали и построили парни из «Big Bear Choppers». Мотоцикл имеет очень строгий черно-хромовый дизайн. Практически всё, кроме двигателя построено в «Big Bear Choppers». Чоппер «Bear Bones» является мотоциклом производства, я так понимаю, что BBC можно его купить.

  • чоппер,
  • Bear Bones,
  • Big Bear Choppers
  • kim
  • Ким
  • 3 октября 2010 в 18:34
  • 1 комментарий
  • оценка: +4

Чоппер клуб → Чоппер Rage

Чоппер Rage построили парни из "Big Bear Choppers" в 2009 году. В целом практично, стильно и изящно. Rage участвовал на чемпионате мира по катому AMD 2009 и не занял высоких мест.

  • чоппер,
  • Rage,
  • кастом,
  • AMD,
  • 2009,
  • Big Bear Choppers
  • kim
  • Ким
  • 13 февраля 2010 в 15:04
  • комментировать
  • оценка: +4

Электроциклы → Электрочоппер от Big Bear Choppers

На вид этот чоппер выглядит довольно обычно, такое ощущение, что оснащен двигателем S&S V-Twin. Но все далеко не так, двигатель был полностью выпотрошен и установлены батареи и электродвигатель.

  • электрочоппер,
  • Big Bear Choppers
  • Bodya
  • Богдан
  • 19 сентября 2009 в 16:50
  • комментировать
  • оценка: +7

Чоппер клуб → Чоппер Miss Behavin

Miss Behavin — чоппер созданный компанией Big Bear Choppers. Байк сделан для небольших людей и женщин, поэтому колесная база и высота по седлу относительно не велики. Высота по седлу — 486,2 мм. Байк оснащен двигателем объемом 1639 см3, шестиступенчатой коробкой скоростей Baker и 250 мм шиной сзади.

  • чоппер,
  • Miss Behavin,
  • Big Bear Choppers
  • kim
  • Ким
  • 30 августа 2009 в 16:44
  • 1 комментарий
  • оценка: +7

Чоппер клуб → Чоппер круизер Big Bear Choppers GTX-F

Big Bear Chopper GTX-F выглядит просто прекрасно. Брайен Харли прокатился на одном их них и был весьма удовлетворен:

«Качество езды замечательное, мотоцикл хорошо уравновешен, особенно учитывая его длину.

Материалы: http://bikepost.ru/tag/Big%20Bear%20Choppers/

2 ≫

Кевин Элсоп Kevin Alsop - гигант индустрии мотоциклов из "Big Bear Choppers" про прозвищу "Австралиец". Кевин и его жена Мона в последнее время прочно обосновались на вершине мотоциклетного олимпа.

Мона говорит: "Когда мы приехали сюда, мы оба сидели без работы, мы даже не знали, как платить за аренду, у нас не было ничего. Когда я встретила Кевина, он был членом подпольного мотоциклетного клуба. Все, что он делал, так это часто ходил в бар, много пил и дрался. Бутылки летали по всюду, люди дрались, мне приходилось перелезать через них, чтобы выбраться оттуда. И когда мы переехали сюда, мы пообещали друг другу, что никогда больше не пойдем в бар, больше никаких пьянок, вечеринок".

Кевин и Мона Олсоп начали свое дело в 1998 году с создания кастомов для своих клиентов. На протяжении всех этих лет они создали хорошую репутацию бренду Big Bear Choppers. Секрет их успеха в том, что они соединяют гладкий дизайн и смелые формы с возможностью самому менять настройки мотоцикла. В создании мотоциклов сегодня, это их философия.

В компании Big Bear Choppers работает около пятидесяти человек и каждый месяц они выпускают около восьми похожих мотоциклов с использованием до десятка различных станков, стоимостью от 100 до 200 тысяч долларов и другого оборудования, общей стоимостью на 1,5 миллиона долларов.

Кевин: "Мы стараемся все делать у себя в Биг Бер, все, кроме коробки передач, рычага переключения, цепей, звездочек и пружин. все делается здесь в Америке. Это американский мотоцикл и это много для меня значит. Потому, что я знаю ребят, которые берут Хонды, Кавасаки, все эти азиатские мотоциклы и пытаются из них сделать чоппер. Так делали в семидесятых, мне это не подходит. Они что, забыли, что они американцы?"

Кевин Элсоп родился в небольшом городке недалеко от Мельбурн, Австралия. Ему еще не было 15, когда впервые повернул ключ на своем первом Харлее. Он вырос среди мотоциклов и двигателей, став профессиональным механиком по двигателям и трансмиссии. Кроме того, Кевин приобрел опытный глаз конструктора, что позволяет ему строить довольно красивые и надежные кастомы.

Сертифицированный ветеринарный техник и жена Кевина Олсоп, Мона, обладает потрясающей интуицией в бизнесе, она буквально держит в своих руках огромное хозяйство Big Bear Choppers. Мона - главная причина успеха компании. Ее философия построена на организации талантливых людей, быстром создании для них среды, где они смогли бы, прежде всего, работать в свое удовольствие, реализовывая свои способности. Успех в бизнесе - это побочный продукт. Бизнес для Моны - это большая семья, которая в течение недели работает вместе. Кевин и Мона динамичный дуэт, идеальное сочетание руководства и таланта, что является источником энергии Big Bear Choppers!

Кевин Элсоп против Ави Тросклера

Тросклеры Ави и Ави младший из Metry Custom Cycles, что по эту сторону Миссисипи, построили лучший свой мотоцикл с стиле феррари, который был назван ими Katrina Tribute в память о тех, кто испытал последствия урагана "Катрина" в 2005 году. Мотоцикл собран на 125 сильном двигателе Кендал Джонсон с присоединенной к нему трансмиссией Роутмакс. Угол наклона вилки 48 градусов.

Шедевр Кевина под названием "The Athena", "Афина", в память о погибшей в автокатастрофе дочери Майка Грека - друга Кевина и одного из сотрудников компании Биг Бер Чопперс. Длина мотоцикла 3 метра 7 сантиметров, угол наклона вилки 48 градусов, 100 сильный двигатель Big Bear Choppers S&S 100 Smooth , 6 скоростная трансмиссия от Baker 6-Speed RSD.

Ivy Trosclair + Ivy 3 vs Kevin Alsop

by beachcruiser on August 28th, 2006

Posted In: Custom Motorcycles, Events

Big Bear Choppers Bear Bones

2010 World Championship - Production Manufacturer

Big Bear Lake, CA

United States of America

Engine Make / Size

Big Bear Choppers S&S 100 Smooth

Frame Make / Type

Big Bear Choppers

Orange County Plating

Big Bear Choppers Frame tank fenders, this is a production motorcycle

2009 World Championship - Production Manufacturer

Big Bear Choppers Paradox

2007 World Championship - Production Manufacturer

Big Bear Choppers 13 место

2004 World Championship - Freestyle

Big Bear Lake, CA

United States of America

2004 Punk Ass Bitch

Engine Make / Size

BBC / Baker RSD Kicker

Mike Learn of BBC Graphics

BBC Springer, BBC pipes, BBC controls, BBC foot clutch, BBC shifter, BBC bars, Cadillac head ornament and BBC PAB sheet metal

Чоппер Miss Behavin

Miss Behavin — чоппер созданный компанией Big Bear Choppers, сделан для небольших людей и женщин, поэтому колесная база и высота по седлу относительно не велики. Высота по седлу — 486,2 мм. Байк оснащен двигателем объемом 1639 см3, шестиступенчатой коробкой передач типа Baker и 250 мм шиной сзади.

• двигатель объемом 1639 см3, пониженная вибрация, 158 Нм вращающий момент, мощность 95 л.с.

• шестиступенчатая коробка скоростей, цепь расположена справа

• заднее колесо 21", шина 250 мм

• Суппорт с 4 поршнями

• Хромированные двигатель, выхлоп и колеса

• В зависимости от топливной системы цена:

2011 Big Bear Choppers Bear Bones

Athena ProStreet 100 Smooth EFI

Мотоциклы Big Bear Choppers

Материалы: http://motosvit.com/moto/custom_Kevin%20Alsop.html

3 ≫

    HomeArticles2008 Big Bear Choppers First Look

2008 Big Bear Choppers First Look

Our resident road warrior has earned his stripes covering the rally circuit, from riding the Black Hills of Sturgis to cruising Main Street in Daytona Beach. Whether it's chopped, bobbed, or bored, metric to 'Merican, he rides 'em all.

Big Bear Choppers looks to take a bite out of the bagger segment with the release of its 2008 G.T.X.

If it was Kevin Alsops’ goal to build a bold bagger different than any other on the market, mission accomplished. Big Bear Chopper’s 2008 Grand Touring X-Wedge (G.T.X.) will make you do a double take when you first glance at its stretched-out lines. With its innovative rider positioning, smooth fiberglass bags and extended wheelbase, it only takes a second to realize this isn’t your dad’s bagger. Maybe that’s what helps it rank high in the cool factor.

So when you’ve made a name for yourself by building more traditional choppers and Pro Street platforms, why mess with the recipe for success that got you where you are today? When your web address claims that you build “The Best Bikes on the Planet,” you’d better have your finger on the pulse of the industry. Right now baggers are a hot commodity. This boils it down to a simple case of supply and demand. Baggers are in demand so why not add to the supply, especially if you’re offering a product unlike any other in your niche? Sounds like a legitimate case of dollars and sense. Common sense, that is.

A big part of the appeal of BBC’s new bagger is how cleanly the bags integrate into the design of the bike. Instead of looking like suitcases have virtually been slapped on its sides, the G.T.X’s fiberglass saddlebags don’t detract from the lines BBC worked so hard to establish. Contrarily, they complement the flowing symmetry that runs the length of the bike. The top of the compartment is cut to mirror the shape of the pillion and the long, deep bags are color matched to the tank and trim. The bags obscure the tubular swingarm, but unless you’re trying to put your fat 300mm rear on display with a single-sided swinger, then out of sight, out of mind. In addition to providing much-needed touring-style storage space, the brake and turn signals are integrated into the tail end of the bags, adding function to the bagger’s already sculpted form.

Baggers are a hot commodity in the custom market right now. Big Bear should have no problems peddling its G.T.X. models as fast as they can build them.

Another innovation Alsop experimented with on the G.T.X. is rider positioning. The 115-inch bike, tire to tire measurements provided by BBC’s Creative & Marketing Director Andy Meadors, gave plenty of room for Alsop to place the rider centrally in the bike. The first step to accomplishing this goal was a midsection stretch after the tranny, adding 12 inches to the frame. The rider’s position is slightly more forward than a drop-seat bike, but the design places the passenger directly on the frame instead of over the 300mm back tire. The result is two-fold. Obviously, more weight is moved to the front of the bike, but more importantly, it lowers the bike’s center of gravity. Overall, Alsop is aiming to produce a better handling bagger that still provides a comfortable riding platform.

Stretching the frame and pushing the rear tire back created space for an additional auxiliary 2 gallon fuel tank under the seat. It connects to a standard 3 gallon backbone-mounted cell via 1/2-inch fuel lines. The stretch also left room for mounting a large BBC oil tank with a capacity over 5 quarts. Additionally, the area houses the G.T.X.’s horizontally-mounted Progressive Suspension dual shocks down low, tucked neatly out of sight. Big Bear fabbed up special side plates that will keep the uninformed guessing as to what’s concealed under the seat.

While the first G.T.X. production bikes will roll off the line with the BBC/S&S SMOOTH 100 engine, the second set of G.T.X.’s are slated to run the new S&S X-Wedge powerplant, billed as more powerful, more torque-filled, smoother and EPA compliant.

And while Big Bear’s innovations under the seat are out of sight, the G.T.X. leaves its powerplant prominently on display. While the first ten bikes to roll out of production will have BBC’s tried-and-tested S&S 100 SMOOTH Evo-style engine with EFI, the next batch of ten will be running S&S’s brand spankin’ new X-Wedge EFI mill. The X-Wedge Big Bear decided to roll with will boost the 100 cubic inches of the SMOOTH’s displacement to114 ci. The X-Wedge shifts away from the traditional 45 degree V-Twin configuration as the triple cam mill is set at 56.25 degrees. The revolutionary X-Wedge includes three belt-driven camshafts, a completely new internal oil pump, and a one-piece crankshaft. S&S aimed at providing an engine that met the increasing EPA limitations on emissions while simultaneously providing more power and more torque in a smooth running package. For a long time, custom builders were able to skate under the EPA’s radar, but this isn’t the case any more. And though Big Bear got its start doing repairs and building one-off customs, its move as primarily a production house brings along greater scrutinization by the powers that be. Big Bear is wise in its decision to utilize the lump in its latest creation. Its environmentally-friendly billing is definitely a positive selling point.

The 2008 G.T.X. has a 12-inch midsection stretch that allows Big Bear to place the rider and passenger centrally on the bike on the frame instead of the rear tire.

Power is provided by an industry-standard Baker right-side-drive six-speed connected to a wet BBC primary drive. The G.T.X.’s final drive is chain. Four-piston brakes on a 21-inch Big Bear custom wheel provide stopping power up front while a BBC four-pot BrakeDrive system puts the clamps on the 18-inch rear wheel’s action out back. Riders will engage the brakes with a squeeze of the BBC hand and foot controls. Maintaining control will be courtesy of two piece, clip-on style handlebars that will direct an inverted fork with 43 degrees of total rake (36 degree rake angle plus 7 degrees on the triple tree).В

According to Meadors, full-scale production on the BBC/ S&S 100 SMOOTH-equipped G.T.X’s will begin by next week. The first ten should hit dealers by late November, early December at the latest. The X-Wedge powered versions will follow soon after. Riders looking to throw a leg over the premier BBC baggers will have to dole out $34,900 for a chance to ride one. Once the X-Wedge-powered version hits the streets, the price for the new mill pushes the MSRP up a grand more.

Which leads us to Big Bear’s second 2008 release, the Paradox. The paradox for Big Bear was to build an avant-garde motorcycle that wasn’t all show and no go while being both comfortable and reliable. BBC’s answer to the challenge is the Paradox.

The second addition to Big Bear Choppers’ den for 2008 is its Paradox, a muscular Pro Street design with lines that conjure images of a ’70s Stingray.

The motorcycle maintains the smooth, modern lines established in the G.T.X. Almost none of the tubular frame is visible. Big Bear has fabbed up a sweet fiberglass downtube cover that mirrors the curved construction of the gas tank. The styling cue extends to its fiberglass oil tank covers below the seat. Additionally, BBC added its touch to the stamped metal piece over the tubular swingarm. The color-matched swingarm design covers up the axle adjuster and tidies up the look of the rear end. When I look at the overall symmetry of the bike I can’t help but think of the subtle rounded fenders on the early ’70s Corvette Stingrays. Maybe it’s the fiberglass link, or maybe Alsop has an appreciation of vintage cars. Take a look at the two and see if any similarities strike you.

As far as the Paradox’s reliability goes, Big Bear addresses the issue by using an engine whose credibility has already been tested in its Pro Street and chopper platforms, the S&S 100 SMOOTH. Riders can order it either carb-fed or with EFI. But like the G.T.X., a third option will soon be available in the form of the 114 cubic inch S&S X-Wedge EFI mill. Connect this to a Baker six-speed transmission and you’ve got a powertrain that has a proven track record.

For handling, BBC is banking on a huge 23-inch 120mm front tire and a 20 inch 300mm rear . The 23″ X 20″ combo is claimed to be a first for a production bike. Maybe the stability of the mondo-sized front will minimize the push at the handlebar needed to muscle a 300mm rear. A low seat height and forward foot controls will also benefit rider’s confidence behind the pull back handlebars and should enhance the Paradox’s rideability.

The 2008 Paradox has a huge 23 inch front wheel that should help stabilize the fat 300mm rubber in back.

Unlike its 2008 brother, the ergos on the Paradox are conventional. The frame has a modest stretch, but nothing like the G.T.X. The rider sits bucked up to the rear tire in a standard drop seat. Without the bags, the emphasis of the Paradox’s rear end is on its custom swingarm, the shine of its polished chrome wheel and the girth of the 300mm meat. The final touch on the rear is the gleam coming off some twisted chrome dual exhausts.

MSRP for the Paradox starts at $31,900 for the 100 SMOOTH carb-fed version. To equip it with the 100 SMOOTH EFI rendition bumps the cost up to $33,200, and the price for one with the X-Wedge mill tops out at $34,200.

Rounding out Big Bear Choppers’ 2008 line is a redesign on its Venom model. Included in the changes are a new gas tank, seat, and handlebars. The bike will still be available in either Pro Street or chopper form, with an unassembled version ready for the more adventurous who want the satisfaction of building their own custom.

And while Big Bear has been busy establishing itself as a production house that sells factory direct, fully licensed OEM customs, kits, and parts through its nationwide network of 55 dealers, it hasn’t completely abandoned building one-off customs. They are currently building a bike for Criss Angel, the popular illusionist and entertainer of “Mindfreak” fame. If you’ve ever seen the show, you know Criss isn’t going to settle for anything else than one pimped-out ride. The bike is based on BBC’s Athena Chopper but with plenty of bling and chrome bits.

While the G.T.X’s bags conceal its rear, the Paradox’s tail end prominently displays an exclusive BBC swingarm, a polished chrome 20-inch wheel and a meaty 300mm Avon tire.

Big Bear Choppers’ ability to combine innovative designs with state-of-the art technology has helped it grow from a one-man show working out of a small shed to a full-scale production house with 100 employees. Sound business decisions, like being one of the first OEM’s to utilize S&S’s new eco-friendly X-Wedge engine, have helped them develop into one of the premier builders of custom-styled production bikes. Its network of 55 national and 18 international dealers attest to that fact. Big Bear also pays its dues on the rally scene. The next event on BBC’s schedule is the Lone Star Rally in Galveston, Texas, from Nov. 1-4. Long known as the home to another American manufacturer of iron horses, we could see a Texas-sized duel for two-wheeled custom supremacy. Who gets to play the roles of Santa Anna and Davy Crockett to be decided.

Let us know what you think about this article in the MCUSA Forum. Click Here

Материалы: http://www.motorcycle-usa.com/2007/10/article/2008-big-bear-choppers-first-look/


Back to top