1 ≫
-
Модель Continental GT как пример выживания
В английских пабах есть, что обсуждать, кроме неудач национальной сборной по футболу. Вечная тема — английская автомобильная промышленность, гордость нации, которая сегодня выживает в значительной степени благодаря немцам. И как бы ни пестрела местная пресса заголовками, вроде — "Наш ответ немцам" или "Британские герои доказывают немцам, что не все еще кончено", а факт остается: Volkswagen спасает старейшую марку Bentley от банкротства. Ведь за полвека в Крю не было разработано ни одного нового автомобиля, а в сегодняшней суровой реальности это сродни смертному приговору. С приходом нового руководства англичанам пришлось забыть о многих из своих традиций и внимать словам маркетологов, которые, исследовав рынок, пришли к выводу, что большое купе под маркой Bentley может пользоваться хорошим спросом не только в Старом свете, но и в Штатах.
Дитя разных народов
Перед бельгийским дизайнером Дирком Ван Брекелем поставили задачу создать купе, формы которого были бы вне времени и моды, и при этом оставались исключительно британскими. Всего за полгода работы голландцу удалось "поймать" саму суть английской марки, неотъемлемой чертой которой всегда был мощный дорожный образ — широкая колея, зализанный невысокий кузов, короткий передний свес, отдающий преимущество длинному капоту, который всегда скрывал огромные двигатели. Роскошные дизайнерские решения обогатили эту машину, наделив ее мощными задними арками в стиле уже ставшего легендой R-Type, запоминающимися овальными фарами, ненарушенной линий крыши без средней стойки.
Сравнивая автомобиль живьем и данные по нему можно лишний раз убедиться, что Continental GT представляет собой автомобиль с посадочной формулой 2+2, причем последняя "двойка" — совсем не отговорка, зачастую обозначающая лишь два углубления в задней стенке. Сзади размещены два честных сиденья, нижние точки которых расположены заметно ниже, чем у передних — таким образом было выиграно дополнительное место для коленей пассажиров. По слухам, эргономику передних посадочных мест тестировали баскетболисты NewYork Knicks — один из автомобилей специально для этого вывозился в Новый Свет. Помимо места для водителя и пассажиров, в купе осталось еще и пространство для багажа — в специальном отделении объемом 355 литров, есть куда засунуть две пары лыж или сноубордов или пару дорожных чемоданов и сумку.
Созданный англо-немецким альянсом автомобиль на сегодня является одним из самых динамичных — он способен разгоняться до 320 км/ч и спринтовать до первой "сотни" менее, чем за пять секунд. Странно было бы узнать нечто иное, ведь под капотом Continental GT стоит шестилитровый двигатель W12, развивающий при помощи двух турбонагнетателей 560 л.с. Мощь двигателя реализуется при помощи полноприводной трансмиссии с 6-диапазонной секвентальной АКП от ZF.
Больше, чем спортивный
Даже если не знать про W12, трансмиссию, пневмоподвеску и восемь подушек безопасности по салону, этот автомобиль все равно производит серьезное впечатление одним своим внешним видом. Английский — именно так его охарактеризует каждый, кто хоть раз сталкивался с автомобилями из этой страны на дороге и мог сравнить их с немецкими или французскими "одноклассниками". Мягкие линии, независимая стать и ни одного крика "Я!", которыми переполнены суперкары из Италии. Лишь чувство собственного достоинства.
Если вы когда-либо сидели в Bentley, например, в Arnage, то могли заметить, что это высокий автомобиль. Посадка в нем выводит вас на уровень пассажиров больших внедорожников. Continental GT не такой — в нем сидишь не то, чтобы пятой точкой на асфальте, но достаточно низко. Таким образом, традиции уступают место необходимости максимально низко опустить центр тяжести — для того, чтобы на скорости машина вела себя как правильный спортивный автомобиль.
Но "спортивный" — это не совсем о Bentley. Говорят, шесть человек работают 18 часов только для того, чтобы оформить рулевое колесо кожей. Наделенный этим знанием, с особым душевным трепетом усаживаешь себя в этот автомобиль. Все-таки под ногами ковры из настоящей шерсти, вокруг больше натурального дерева, чем в ближайшей лесопарковой зоне, а педали вручную сделаны из алюминия. Здесь все передает впечатление от отменно сделанной вещи. Честно собранной только из натуральных материалов. Стоит ли после этого удивляться, что весит это купе 2385 килограмм? Но подождите, удивляться следует другому — по ощущениям, на качестве ускорения это не отражается вообще никак!
2,3 тонны удовольствия
Это сумасшедшее ощущение — нога трогает педаль газа, автомобиль начинает движение, которое по мере давления на педаль нарастает с ураганной скоростью. При этом звуков, которые обычно сопровождают работу подобных двигателей, попросту нет. То есть, звук слышен, но это не истошный вопль двенадцати цилиндров, а мощное, но приглушенное урчание, таящееся где-то в недрах. Его приятно слушать самому, а не демонстрировать любителям менее мощных машин, наделенных, тем не менее, огромными патрубками выхлопных труб.
Другой источник изысканного удовольствия — бездонный колодец крутящего момента. Его можно начинать черпать уже с 1600 об/мин и все 650 Ньютон-метров доступны прямо до красной отметки при 6500 об/мин. Что в реальной жизни это дает владельцу красивого купе? Во-первых, ему гарантирован отменный старт с места, которому способствует полный привод и целый набор антипробуксовочных систем.
Во-вторых, обгоны на дороге сводятся к перещелкиванию подрулевого рычага КП на передачу вниз и очередному нажатию педали газа. Никаких нервов, никаких поисков свободных "окон", все просто, надежно и подхват гарантирован. Причем стоит иметь ввиду, что в отличие от некоторых других мощных машин, Bentley наделен полным приводом, а значит, потенциально способен доставить удовольствие от разгона в любую погоду и в любых дорожных условиях.
Но удовольствие от езды на Continental GT — это не только кайф от игры с педалью газа. Как ни странно, но управление замедлением приносит не меньше удовольствия. На машине установлены самые большие тормоза, когда-либо применявшиеся на серийных автомобилях. 405 мм — размер передних дисков, на которые всегда выпадает двойная нагрузка. Ведь им приходится быть готовыми всегда останавливать 2,8-тонную (под полной загрузкой) махину с максимальной скорости в 320 км/ч…
Немного о подвеске: схема, заимствованная у Audi A8, проявляет свои лучшие качества — маленькие ямки и трещины в асфальте не замечаешь, а большие выбоины "проглатываются" без намека на содрогания кузова. Единственное, что заставляет вздрогнуть — не слишком медленный переезд через чересчур выдающиеся трамвайные рельсы. Но с этим всегда надо быть осторожным.
Что же в итоге? Выстраивание взаимоотношений с этой машиной — процесс протяженный и чрезвычайно интересный. От высокомерного знакомства стоит быстро переходить к прощупыванию друг друга на предмет нестыковок в характере, а когда эта опасная фаза остается позади, наступает полное взаимопонимание. И тогда Bentley из чопорного и холодного джентльмена превращается в сверхнадежного партнера, готового в любой момент блеснуть щедрым набором своих достоинств. А их у него столько, что потенциальным покупателям Mercedes-Benz CL или BMW 6-й серии стоит призадуматься. Если, конечно, они уже "созрели" до Continental GT.
Материалы: http://www.autonavigator.ru/guides/test-drive/Bentley/Continental_GT/7318.html
2 ≫
-
Bentley добавил мощности 2014 Continental GT Speed
Bentley обновил Continental GT Speed для 2014 модельного года, добавив еще больше мощности, что позволяет модели стать еще раз самой быстрой серийной машиной в истории компании.
Символический 2014 Bentley Continental GT Speed
Бентли привез в Женеву обновленные купе и кабриолет 2014 Continental GT Speed.
2016 Bentley Continental GT Speed – больше чёрной краски и лошадиных сил под капотом
Бентли выпустил очередное обновление для модели Continental GT Speed.
Bentley обновил линейку Continental GT и премиум-седан Flying Spur
Bentley представил обновленное семейство 2015 Continental GT (V8 S, Convertible, Speed) и 2016 Flying Spur, которые совершат свой дебют на автосалоне в Женеве.
Bentley Continental GT Nero от ателье Vorsteiner
Подтянутый Bentley Continental GT V8 S
Резкий и коммуникативный 2013 Bentley Continental GT Speed Convertible
Самый быстрый кабриолет 2013 Bentley Continental GT Speed Convertible
После утечки фотографий на прошлой неделе, Bentley анонсировал 2013 Continental GT Speed Convertible, и производитель настаивает, что это самый быстрый четырехместный кабриолет в мире.
Роскошный кабриолет 2013 Bentley Continental GT Speed Convertible
Первые снимки 2013 Bentley Continental GT Speed Convertible просочились в сеть в преддверии возможного дебюта на Североамериканском международном автосалоне.
Wheelsandmore добавит изюминку Bentley Continental GT, GTC и GT Speed
Wheelsandmore представил различные аксессуары для Bentley Continental GT, GTC и GT Speed.
Самый быстрый серийный Bentley Continental GT Speed
Bentley подтвердил предыдущий доклад с заявлением, что новый Continental GT Speed дебютирует на фестивале Goodwood Festival of Speed.
Совсем неприкрытый Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed, который привезли на выставку во Франкфурте попался в объективы фотокамер.
Пресс-релиз (EN)
BENTLEY ANNOUNCES LUXURY AND PERFORMANCE UPGRADES TO CONTINENTAL
- Styling enhancements and even more power for flagship Continental GT Speed as the fastest production Bentley ever
- Luxury tailored packages introduced across Continental family
The capabilities of Bentley’s flagship Grand Tourer, the Continental GT Speed are cemented further in 2014 with enhancements to its supercar performance and unrivalled refinement.
Bentley’s iconic 6.0-litre twin-turbo W12 engine has been pushed even further, now developing 635 PS (626 bhp / 467 kW) and a record 820 Nm of torque. The new Bentley GT Speed coupe reaches a top speed of 206 mph (331 km/h) – the fastest production Bentley ever – while the revised convertible can reach 203 mph (327 km/h). With its Speed chassis setup of a lowered and stiffened suspension, the most powerful car in the Continental family offers the most high performance and luxurious Grand Touring experience.
The extra dynamic performance of the Continental flagship model is complemented by a more distinctive visual presence. The sharp front splitter, discrete side skirts and elegant rear diffuser are finished to match the exterior paint colour for the first time. The new GT Speed is given a more signature look through the use of a dark tint finish applied to the 21” Speed wheel design, headlamps and tail lamps. The exterior modifications are completed with red-painted brake callipers and a stylish chrome “Speed” badge fitted to the front fenders, while a new signature Speed paint colour of Candy Red is now available.
The visual changes continue inside the cabin of the GT Speed, starting with a completely new colour split reserved exclusively for the Speed models. Starting with a dark monotone interior, accent stripes in a contrasting colour are applied across the doors, rear panels, fascia wings, inner console and gear lever. Matching contrasting stitching is then sewn to various aspects of the cabin, with a new cost option to continue contrast stitching through the diamond quilting of the seats and doors. Speed branding is also sewn to the front and rear headrests, while a subtle yet elegant chrome “Speed” badge adorns the passenger side fascia panel.
2014 enhances luxury in the Continental family
Alongside the launch of the new Speed models, 2014 also brings enhancements across the entire Continental family. While options are still offered on an individual basis, seven distinct packages are now available:
Premier Specification: enhances the cabin of the Continental with additional technology and comfort. It includes massaging and ventilated seats, the Naim for Bentley premium audio system, a rear view camera, twin front arm rests and a valet key.
Interior Style Specification: combines the very best of Bentley hand‑craftsmanship for the ultimate tailored cabin. Includes contrast stitching to the entire cabin, whilst deep pile overmats are included and feature contrasting leather binding. Including the optional cross‑stitching element brings unparalleled attention to detail, with 37 hours of additional crafting and over 600 metres of thread.
GT Classic Specification: Available for GT W12 model and enhancing traditional styling cues, including bright chrome front matrix grilles, veneered door and rear quarter panels, boot carpet matched to the interior and the hand-crafted stowage case complimenting the centre console finish. All-Seasons Specification: makes the Continental Convertible models even more comfortable when driving roof-down in cooler temperatures. It includes the in-seat neck warmers, removable wind deflector and a heated steering wheel.
Mulliner Driving Specification: available on all Continental models, this package brings a sporting set of features to the specification, including diamond quilting to seats and doors, a knurled gear lever, drilled alloy foot pedals and the “Jewel” fuel and oil filler caps.
GT V8 S Sport Specification: includes Carbon-Ceramic brakes with red-painted callipers, a Sports exhaust and carbon fibre fascia panels. Classic Mulliner Styling Specification: Available for GT W12 and GT Speed models, this accentuates the elegant shape of the Continental with a front splitter, side skirts and rear diffuser all in carbon fibre.
Deliveries of the new Continental family models commence in the summer.
Материалы: http://overboost.today/catalog/bentley/continental-gt-speed-2014/
3 ≫
-
Engine 6.0 l. W12
Power 616 bhp
Torque 800 Nm
0-60 mph 4.1 sec.
0-100 mph 9.7 sec.
Top Speed 202 mph
The Continental GT Speed Convertible, Bentley’s new open-top performance flagship - and the world’s fastest four-seat convertible - makes its international debut on 14th January at the North American International Auto Show, Detroit.
The new GT Speed Convertible combines the sensory pleasures of roof-down luxury touring with the shattering performance of a 625 PS (616 bhp) twin-turbocharged 6.0 litre W12, while delivering a fifteen per cent improvement in fuel efficiency. The close-ratio eight-speed transmission, uprated and lowered suspension and retuned steering provide exhilarating acceleration and sharp, communicative handling without detriment to the renowned ride comfort of Bentley’s Continental convertible. Permanent all-wheel drive ensures optimum traction and power delivery whatever the road conditions.
Taking its place at the pinnacle of the Bentley Continental range, the new GT Speed Convertible has a top speed of 202 mph (325 km/h) and in true Bentley style, no compromises have been made in craftsmanship, luxury or refinement to deliver this unrivalled performance.
Subtle sporting design cues include exclusive 21-inch alloy wheels, dark-tint grilles and ‘rifled’ exhaust tail pipes. Inside its handcrafted cabin, the GT Speed convertible features the Mulliner Driving Specification as standard, blending contemporary luxury with a distinctly sporting character.
Commenting on the new Continental GT Speed Convertible, Bentley Chairman and Chief Executive Dr Wolfgang Schreiber said: "Following the recent successful introduction of the GT Speed, the new GT Speed Convertible will appeal to drivers who seek the sensory thrills of the world’s fastest four-seat soft-top and the practicality of a year-round grand tourer, together with unrivalled levels of luxury and refinement. It is designed for those who accept no compromise."
Powertrain: 12 cylinders, 625 PS (616 bhp) and 8 gears
The Continental GT Speed convertible shares its powertrain specification with its Bentley stablemate the GT Speed coupé. The 625 PS (616 bhp) twin-turbocharged, 48-valve, W12 engine powers the new convertible to 60 mph in 4.1 seconds (0-100 km/h in 4.4 s.) and onto a top speed of 202 mph (325 km/h). Nought to 100 mph (160 km/h) is despatched in only 9.7 seconds. Peak torque – an impressive 800 Nm (590 lb.ft) – is reached at just 2000 revs/min and maintains that level through to 5000 revs/min for effortless, refined performance at all times.
The latest ME17 engine management system, capable of performing 180 million individual calculations per second, provides enhanced turbocharger control and torque management, enhancing driveability. In common with all W12-engined models, the GT Speed convertible features an energy recuperation system. Together with a close-ratio, quick-shifting eight-speed transmission, this has resulted in a 15 per cent improvement in fuel economy and CO2 emissions compared with the first generation Speed, with a commensurate increase in tank range.
The new GT Speed Convertible’s powertrain is even more tractable than its Speed predecessor, and just as fuel-efficient as the new W12 Continental GT. Switching the gear selector to ‘Sport’ mode however demonstrates the dual personality of the new GT Speed convertible, delivering a sharper throttle response, gear-shifting at higher engine speeds and faster ‘block shifting’ (eg 8th direct to 4th gear) for instantly accessible acceleration. The enhanced performance is accentuated by a glorious baritone snarl from the free-breathing exhaust, a thrilling soundtrack to the magnificent powerhouse under the bonnet.
Chassis; lower, sharper and more involving
With torsional stiffness a class-leading 22,500 Nm/degree, the bodyshell of the Continental GT Speed convertible is exceptionally rigid, laying the perfect foundation for a more engaging driving experience. The aluminium double-wishbone front suspension and trapezoidal multi-link rear setup feature revised air suspension springs and dampers for improved agility and body control with little sacrifice in ride comfort.
The self-levelling system is set 10 mm lower than the 575PS Continental GT convertible. Stiffer suspension bushes ensure sharp, communicative handling, while uprated anti-roll bars optimise the handling balance. The result is improved body control under hard cornering together with greater agility and, because steering plays an essential role in feeding response and grip back to the driver, the Servotronic steering has also been recalibrated for the Speed specification.
The Electronic Stability Control (ESC) system is optimised for the new engine management system to deliver both outstanding safety and greater driver involvement. The ESC system retains the “Dynamic Mode” setting that allows increased wheel slip at higher speeds, with engine torque reinstated more quickly after a system intervention. Together, these systems give the keen driver more opportunity to exploit the full potential of the new chassis set-up and higher power output.
Bentley Continental GT Speed Convertible
Exterior – the darker side of Bentley design
From outside, the Continental GT Speed convertible is distinguished by a matrix radiator grille and bumper air intakes in a dark-tint chrome finish. The 21” Speed alloy wheels are unique to this model, and are available in silver or an optional dark tint. Large, elliptical exhaust tailpipes feature a rifled interior, while a further, subtle design touch is revealed when the bonnet is opened – the black inlet manifold is unique to the Continental Speed models. As with the GT Speed coupé, the winged ‘B’ badge which crowns the radiator shell is set upon a black enamel background.
The front wings of the GT Speed Convertible are created in superformed aluminium, their seamless form and crisply-defined body creases creating an impression of tension and muscularity. The 10 mm lower suspension and unique 21” wheels accentuate the wide, low and poised stance. Despite the supercar performance, additional spoilers are unnecessary – the gentle lip on the double-horseshoe bootlid generates all the downforce the GT Speed Convertible needs, even at over 200 mph (325 km/h).
Interior: sumptuous, exclusive luxury and advanced technology
Inside, exclusive treadplates featuring the ‘Speed’ legend welcome you to a four-seat cabin that features the hand-craftsmanship of the Mulliner Driving Specification, with its distinctive diamond-quilted hide upholstery. For the Continental GT Speed models Bentley offers an exclusive Dark Tint Aluminium ‘engine spin’ finish, inspired by the dashboards of the Le Mans winning Bentleys of the 1920s. Its understated shade is the perfect complement to the exterior’s dark tint chrome radiator and bumper grilles. Other optional finishes include the full range of fine wood veneers and a satin-finish Carbon Fibre option for fascia and centre console.
The infotainment system features Bentley’s latest software upgrades, which vary from region to region but include refinements such as point of interest mapping, optional satellite landscape imagery, live traffic data and, where the infrastructure supports it, digital radio. The system features 15 Gigabytes of available music space, as well as the facility to play music via an iPod, MP3 player, the car’s own six-disc CD changer or SD card.
Flat panel Balanced Mode Radiator (BMR) speakers, which combine the functions of separate tweeter and midrange speakers in one unit, direct the sound with accuracy and provide greater clarity across the audible spectrum. Alternatively, the audiophile Naim for Bentley system, incorporating custom-built speakers and eight individual Digital Sound Processing modes, is available as an option. As a thoughtful touch, the audio balance settings automatically alter when the roof is lowered to compensate for the change in listening environment.
The thrill of the open road, 365 days a year
The new Continental GT Speed Convertible offers the luxury and refinement of a coupé yet transforms into a head-turning open tourer at the touch of a button. The four-layer hood ensures high levels of refinement and acoustic insulation. Exhaustively tested in all conditions from -30°C to +50°C or more, it resists even monsoon-force rain and maintains comfortable, draft-free warmth even on the coldest days.
Another practical feature, the neck warmer, makes open air driving an appealing and comfortable prospect even on the cooler days of spring and autumn. With the hood down, the Continental GT Speed convertible offers sensational performance with the sensory amplification of open-air motoring. Hood up, it’s as practical a year-round proposition as its coupé stablemate.
As with every Bentley Continental model, the GT Speed convertible offers the reassuring stability of permanent all-wheel drive, biased 60:40 in favour of the rear so the spirited driver can control the car’s line with the throttle. The rear-biased torque split also minimises understeer during hard cornering while the system varies torque between the front and rear axles for optimum grip in all road and weather conditions.
The result is an exhilarating combination of performance and practicality; a Bentley that can tackle sun-drenched boulevard or snowy alpine pass with equal aplomb.
TECHNICAL SPECIFICATIONS
* Fuel consumption figures are provisional and subject to Type Approval.
** Fuel consumption figures are provisional and subject to EPA certification.
Материалы: http://www.caricos.com/cars/b/bentley/2014_bentley_continental_gt_speed_convertible/