ОБзор автомобиля форд фьюжен гибрид 2010

1 ≫

Форд фьюжен гибрид 2010

Форд фьюжн гибрид получил высокую оценку среди 4-х дверных седанов гибридов. Автомобиль способен ехать только за счет электромотора на скорости до 64 км/час.

При соблюдении условий вождения гибрид дает хорошую экономию топлива.Ford fusion hybrid – однозначно король среди других гибридов седанов.

Проблема с некоторыми гибридными автомобилями состоит в том, что это часто больше гибрид, чем автомобиль. Инженеры зацикливаются на гибридной составляющей, забывая об общем уровне комфорта. У фьюжен этой проблемы нет. Даже, несмотря на электро- газовую начинку под капотом, fusion – хорошо оснащенный автомобиль с великолепно технически укомплектованной кабиной.

На дороге гибрид ведет себя как обыкновенный седан.

Наш тестовый автомобиль был оборудован кожаным салоном, подогревом передних сидений и зональным климат контролем. Кресло водителя имеет 8 режимов установки и поясничную поддержку.

Из заявленных преимуществ стоит отметить «гибкую» гибридную трансмиссию, «умную» приборную панель и низкий уровень расхода топлива.

Гибридная трансмиссия

Под капотом вы увидите гибридную моторную установку powersplit. Fusion hybrid оснащен однорядным 4-х цилиндровым двигателем на 2,5 л мощностью 191 л.с. Работа мотора осуществляется по циклу Аткинса. Крутящий момент 185 Нм.

Второй двигатель - электромотор на 106 л.с. Для сохранения запаса электроэнергии, в задней секции автомобиля, инженеры поместили металл-никелевый гибридный аккумулятор на 275 вольт.

В трансмиссии используется планетарная коробка передач. Комбинированный момент передается дальше на передние колеса через управляемую непрерывную переменную передачу (eCVT).

Несмотря на два мотора, максимальная мощность системы – 191 л.с. – вполне прилично для среднеразмерного седана. Трансмиссия eCVT – весьма простая по сравнению с другими. У нее нет спортивного режима как у Honda Insight, какого-то специального режима мощности или экологического режима. Есть просто классическая конфигурация PRNDL которая была стандартом автоматических трансмиссий в течение прошлого десятилетия.

Но это не значит, что трансмиссия фьюжн лишена гибкости. С помощью комбинации приборов SmartGauge водитель имеет широкие возможности для воздействия на передачу мощности одной педалью акселератора.

Автомобиль может ехать как за счет только электроэнергии (EV) или топлива так и на сочетании мощности обоих моторов.

На тестовом авто мы заметили, что на ровной или с небольшим уклоном дороге гибрид стремиться ехать в электрорежиме даже при активном нажатии педали газа.

Компания утверждает, что fusion hybrid способен поддерживать скорость до 75 км/час на одном электромоторе, позволяя значительно сэкономить топливо. Конечно работающий кондиционер, стерео или дополнительные устройства в 110В выходе – способны снизить предел скорости и диапазон двигателя.

Согласно оценкам EPA средний расход топлива составляет 5.7 л на 100 км в городе и 6.5 л на 100 км на шоссе. Объем бензобака составляет чуть больше 66 л.

Инженерам пришлось существенно поработать на распределении веса между тяжелыми батареями и электроникой. Правда, дополнительное оборудование, низко посаженные колеса и настроенная на комфорт подвеска стали причиной множества неуместных кренов автомобиля.

Еще одним недостатком можно назвать несколько вялую реакцию рулевого колеса. Из плюсов отметим легкое управление без свернагрузок. Вхождение в поворот проходит очень ровно даже, несмотря на крен кузова.

Машина снабжена дисковыми тормозами на всех колесах с системой ABS

Узнай свой форд фокус в толпе. Как оличить свой автомобиль

Энергосберегающая трансмиссия с двойным сцеплением

Раллийные автомобили форд - вспомним Escort RS Cosworth

Материалы: http://fordlist.ru/fordfusion/ford-fusion-hybrid-2010.htm

2 ≫

Ford Fusion Hybrid Sedan

39 Combined MPG

(41 city / 36 hwy)

39 Combined MPG

(41 city / 36 hwy)

Safety Rating

Safety Rating

Dealer Notes

Dealer Notes

Dealer Notes

Dealer Notes

Dealer Notes

Dealer Notes
  • Excellent fuel economy and range, engaging handling for a hybrid, spacious interior, comfortable ride, Ford's Sync system plus lots of user-friendly electronic gizmos.
  • Huge price premium over four-cylinder Fusion.
  • Auto Climate Control
  • Bluetooth
  • Multi-Zone Climate Control
  • Alarm
  • Rear Bench Seats
  • Tire Pressure Warning
  • Trip Computer
  • Power Driver Seat
  • Post-collision safety system
  • Parking sensors
  • Aux Audio Inputs
  • Stability Control
  • USB Inputs
  • Audio and cruise controls on steering wheel

2010 Ford Fusion Hybrid Information

Ford Fusion Hybrids by City

More Ford Fusion Hybrids by Year

Related Ford Vehicles

Related Ford Fusion Hybrids

New Car Resources

Used Car Resources

Car Articles & Advice

New Car Resources

Used Car Resources

Car Articles & Advice

sign in to

Unlock the ability to save and share your research, receive personalized price alerts on vehicles you're interested in, and access our Live Help Team.

sign up for

Unlock the ability to save and share your research, receive personalized price alerts on vehicles you're interested in, and access our car buying experts.

forgot your password?

Unlock the ability to save and share your research, receive personal price alerts on

vehicles you're interested in, and access our Live Help Team.

An email has been sent with a link to reset your password.

Материалы: http://www.edmunds.com/ford/fusion-hybrid/2010/

3 ≫

December 30th, 2008

2010 Ford Fusion Hybrid

December 30, 2008 The 2010 Ford Fusion Hybrid includes some significant advances in mass production hybrid automotive technology. Although details released by Ford are technically incomplete many of the features announced to date point to the Fusion being the first to market with a second-generation parallel hybrid.

Due in U.S. showrooms March 2009 at a price $27,270, the Fusion Hybrid's mechanical layout utilizes a fairly conventional parallel hybrid system. A front wheel drive transverse mounted 4 cylinder petrol powered engine with what is effectively a large electric starter motor between the engine and the continuously variable transmission (CVT). Ford has made significant refinements to this system.

The 2.5 Litre 16 valve DOHC Atkinson cycle Duratec engine with 156hp (114Kw) and 135 ft-lb (182Nm). This is mated to a flywheel mounted 106Hp (78Kw) Permanent Magnet AC synchronous (BLDC) 275 Volt electric motor (no torque figure was released) with an electronically controlled CVT, all fairly conventional for a parallel hybrid and similar to the Prius and Camry hybrids. The difference is in the throttle-by-wire aggressive deceleration fuel shut-off and the integration of brake by wire regeneration.

Aggressive deceleration fuel shut-off

The fuel cut-off disables fuel delivery when the driver lifts off the accelerator. However, the engine management doesn't just abruptly disable the injectors. That would cause bumps and hesitation that the occupants of the car would be able to feel. Instead, the control strategy uses engine torque as the control variable. A desired engine torque is calculated based on a combination of driver demand, speed, gear ratio and other variables. When the accelerator is released, the torque is ramped down to zero. The fuel delivery, spark timing and electronic throttle position are determined from the torque demand. This causes the injector pulses to be ramped down so that the overall power delivery is kept smooth and seamless without abrupt changes.

Much like a Toyota Prius the regenerative brake system captures the energy normally lost through friction in braking and stores it. Ford have presumably (no technical data has been released) used brake by wire to increase regeneration capture to nearly 94 percent energy recovery by first delivering full regenerative braking followed by friction brakes during city driving. A simulator brake actuation system dictates brake actuation and delivers improved brake pedal feel compared to the previous generation braking system. It is thought the Fusion Hybrid uses electric actuated wedge brake calipers to achieve integration between regenerative and friction brakes.

The size, weight and presumably the cost of the battery pack has been substantially reduced. The cells are nickel metal hydride supplied by Sanyo. The chemistry has been revised so that each cell now produces 20 percent more power than before. The total number of cells has been reduced by 20 percent keeping the capacity at 1.3 Kw/hr. Improvements to the battery mean that the pack is now 30 percent smaller in volume than the previous generation one pack and weighs 23 percent less. It also means the pack no longer needs its own air conditioning system. Instead, cabin air can be routed through the pack to keep it cool. The pack integration was done by Delphi while Ford engineers handled all the battery management software and electronics internally.

A reduction in cell count means a reduction in the nominal system voltage to 270 V. The reason Ford has reduced the voltage is to improve the efficiency of the power electronics. Higher voltage causes more resistance and heat build up in the switching circuits and lower efficiency. Normally the voltage reduction would mean a corresponding reduction in power for the electric drive system. However, Ford's engineers have added a variable voltage controller (VVC) to the Fusion hybrid that allows the voltage from the battery to be stepped up on demand. During most driving conditions when comparatively little power is needed, the lower voltage increases the efficiency of the electric drive system, while the VVC allows even greater output than the Escape when it's needed for acceleration or heavy regenerative braking.

Another energy saving technology used in the Fusion is Electric Power Assisted Steering (EPAS). This utilizes a steering column mounted electric motor that provides steering power assistance on demand and typically consumes less than 7% of the energy of a conventional hydraulic rack and pinion power steering system.

All these technical refinements add up to a car capable of traveling at up to 47Mph (75kmh) in EV only mode and with an EPA rating of 41MPG (5.74L/100km). Ford claim a vehicle range of up to 700 miles (1120kms) for in-town driving where maximum regeneration is possible on a single tank of fuel. One area where the 2010 Ford fusion is sadly lacking is that while the Fusion Hybrid provides a standard 110-volt power outlet it is not a plug in hybrid. The 1.3Kw/hr NiMH battery pack is less than 10% the capacity of the Chevy Volt (16Kw/hr) so EV only range is extremely limited and it can not be charged from the grid so even in EV only mode the cars energy is all generated from petrol. Like all parallel hybrid designs the Ford Fusion Hybrid is primarily a conventional petrol power internal combustion engine (ICE) vehicle with what is effectively a large starter motor used to collect energy from regenerative braking which is stored in a small battery pack for power assistance when required. By comparison the Chevy Volt has a series hybrid layout with no direct mechanical connection between the ICE and the wheels is primarily an electric vehicle with an ICE to extend range.

Share this article

Sponsored Content

In photos: Exotic sports car madness at the 2017 Geneva Motor Show

Gallery: F1 teams come to grips with a new formula for 2017

In pictures: Highlights from the 2017 Chicago Auto Show

The fastest cars in history: 1946 to now

Chevy airs its aggression with Corvette ZR1 convertible

Nissan geeks out with six Star Wars show cars and AR showrooms

New-generation Mercedes-Benz CLS makes its debut

All-new 2018 Jeep Wrangler specs released at LA Auto Show

See the stories that matter in your inbox every morning

Материалы: http://newatlas.com/2010-ford-fusion-hybrid/10634/


Back to top