Гидроцикл Kawasaki Ultra 310 R, цена, технические характеристики, фото

1 ≫

Новинка модельной линейки JetSki - ULTRA 310R. Новое рулевое управление и сиденья созданы специально для спортивного использования. Фирменные цвета Lime Green и чёрный дополнены графическими изображениями для большего сходства со спортивными болидами.

ДВИГАТЕЛЬ

ГАБАРИТЫ

ТЕХНИЧЕСКАЯ СПЕЦИФИКАЦИЯ

Сиденье анатомически вымеренное спортивное сиденье для беспрецедентного комфорта в режиме "жёсткого спорта"

Руль Регулируемый в 18ти положениях круизный руль без отдачи при движении

Электроусилитель рулевого управления - многорежимный

Противоугонная система DESS, многорежимное управление, Электронноуправляемая дроссельная заслонка

Trim-control - управление тримом - никаких неудобств от присутствия плавсредств

No Wake - Режим тихого хода

ECO - Режим экономии топлива

Kawasaki Smart Steering - система помощи в виражах

Круиз-контроль - отвлечься от вождения

Буксировочная петля стандарт

Швартовые утки стандарт

багажник вместительный герметичный багажник под сиденьем на 212 литров, герметичный бардачок под рулём

Палуба Противоскользящее покрытие палубы, в т.ч. задней платформы

$16,299: 2016 Kawasaki Ultra 310R Overview and Review

2016 Kawasaki Ultra 310 R Jet Ski - Walkaround - 2015 Salon de la Moto Paris

The Extraordinary Ordinary Kawasaki Ultra 310R

Отзывы о Kawasaki Ultra 310 R ( 0 )

Своим роскошным корпусом гидроцикл Yamaha VX Sport '15 моментально привлекает внимание. Его качественные характеристики и возможность катать до трех человек оправдывают все ожидания.

Материалы: http://www.quadrocenter.ru/catalog/gidrocikly/kawasaki/ultra-310-r/

2 ≫

Одного взгляда на результаты гонок в открытом море достаточно, чтобы понять, что платформа Kawasaki Ultra – неоспоримый лидер. Самая большая мощность, устойчивость и уверенный ход в большой воде – модели Ultra созданы для соревнований.

Однако в 2014 году Kawasaki намерены ещё больше укрепить своё превосходство с Ultra 310R. Что становится понятно по имени? Для начала, 310 лошадиных сил. Буква «R» в названии – обозначение гоночной модели («Racers» – «гонщики»).

Познакомимся с новейшим монстром в линейке Ultra поближе.

Изменения… Неявные и очевидные

В 2014 году Kawasaki сделали свою платформу Ultra ещё мощнее.

Kawasaki не стали наращивать 10 лошадиных сил, просто чтобы поиграть мускулами перед конкурентами. Эти увеличение мощности – скорее результат проведённой кропотливой работы конструкторов Kawasaki, направленной на уменьшение механических потерь повышения эффективности.

Если вкратце, они тщательно изучили проблемы, с которыми сталкивались покупатели, и исправили их, после чего обратили внимание на рынок аксессуаров и запчастей. Результатом стал более надёжный и крепкий гидроцикл, который просто помимо всего получил ещё 10 «лошадей» под сиденьем.

Список изменений и нововведений поистине впечатляет. Kawasaki представили новый жаростойкий пластиковый впускной коллектор новой формы для улучшения производительности на низких и средних оборотах; установили литые поршни с канавкой V-образной формы на пазе второго кольца для более эффективного расхода масла и увеличенной прочности; поставили новый бензиновый насос для увеличения мощности и более экономного расхода топлива; сделали толще водяные рубашки для лучшего охлаждения; установили по ещё одной масляной форсунке на поршни; установили новый поддон картера с дополнительными перегородками, чтобы масло не плескалось из-за резких поворотов или разгона; наконец, увеличили сливные отверстия для масла в картере двигателя для облегчения возвращения масла в поддон. Возвращение второй водяной камеры также должно снизить уровень шума и добавить гидроциклу устойчивости в поворотах на небольшой скорости.

Помимо 10 дополнительных лошадиных сил Ultra 310R хвастается целым списком апгрейдов.

Кстати о насосе: рабочее колесо представляет собой новую переработанную конструкцию с тремя лопастями. Это должно улучшить мгновенное ускорение и снизить уровень шума.

Перечень апгрейдов, конечно, огромный. Всё это работает с и так солидным рядным 4-цилиндровым двигателем объёмом 1,498 кубических сантиметров, нагнетателем Eaton TVS и интеркулером с жидкостным охлаждением. Этот двигатель славится своей мощью, но 310-сильная версия ещё свирепее. В сравнении с 300-й моделью ускорение стало ещё стремительнее. Максимальная зарегистрированная скорость в открытой воде составила 66.4 мили в час (106.8 км./ч.).

Превосходство в любых условиях

На организованном Kawasaki мероприятии у архипелага Флорида-Кис, посвящённом выходу Ultra 130R, счастливчикам удалось протестировать гидроцикл в различных водных условиях. Электронная система регулировки трима, представленная несколько лет назад, продолжает радовать на Ultra, позволяя регулировать положение сопла, опуская или поднимая на 8 градусов от стандартного положения. Катаясь далеко от берега, лучше поднять нос, чтобы тот буквально перескакивал верхушки волн. Неудивительно, что на этом гидроцикле с 22.5-градусным углом килеватости уже несколько лет подряд гонщики одерживают победу за победой. На спокойной и ровной воде Ultra с тем же успехом демонстрирует свою маневренность. Опустите нос гидроцикла, и на поворотах корпус буквально «цепляется» за воду, проходя их точно и чётко. Ultra управляется и ощущается как гидроцикл меньшего размера, который агрессивно и стремительно входит даже в самый резкий поворот.

На более узком и плоском сиденье водителю легче передвигаться.

Гидроцикл оборудован узким и более плоским сиденьем с цепким покрытием, на котором водителю удобнее передвигаться, и тонким рулём из нержавеющей стали, как на байке для мотокросса. С практически ничем не обитой перекладиной руля гоночный 310R выглядит намного агрессивнее других моделей Ultra. Под ногами у водителя новые цепкие коврики Hydro-Turf.

Коврики Hydro-Turf украшают Ultra 310R.

Проблемы? Сопло поднимается и опускается немного медленнее, чем на гидроциклах конкурентов, и приходится отрывать глаза от воды, чтобы выставить нужную настройку. Небольшая обивка на перекладине руля постоянно крутится и поворачивается швом к водителю. Но главной проблемой по-прежнему остаётся сила реакции системы руления с закрытым дросселем (Off-Throttle Steering – OTS). Система создана для избегания столкновений, слегка толкая гидроцикл вперёд, когда водитель отпускает газ и пытается вырулить в сторону, ведь гидроцикл без ускорения движется практически по прямой. Однако момент реакции системы на Ultra то и дело застаёт водителя врасплох. Просто будьте готовы, что отпустив газ из-за появившегося впереди катера или дока, гидроцикл всё равно дёрнется вперёд.

Больше, чем просто гоночная модель

310R в первую очередь создан для любителей мощных высокопроизводительных машин, но это по-прежнему модель семейства Ultra с богатой комплектацией. В наличии круиз-контроль и режим уменьшения волнообразования. Первый особенно пригодится во время буксировки воднолыжника, так как гидроцикл не дёргается, что всегда происходит, если поддерживать постоянную скорость вручную. Также есть экономичный режим работы двигателя ECO, снижающий расход топлива, который на модели 2014 года стал ещё эффективнее. Все модели Ultra могут похвастаться рекордной вместимостью бензобака и багажных отделений. Общий объём багажных отсеков впечатляет – 212 литров.

Kawasaki Jet Ski Ultra 310R 2014

Помимо всего прочего, изменили форму заднего пассажирского поручня, чтобы он не мешался. Зеркала заднего вида установлены на новых креплениях и стали выпуклыми для лучшей видимости.

Разумеется, 310R – самый сильный зверь в модельном ряду Ultra. Но он должен быть самым надёжным и выносливым даже в самых суровых условиях. А любителя тюнинга к тому же получили фору в процессе модификации гидроцикла и наращивания мощности.

Материалы: http://popmotor.ru/gidrotsikly/obzori-gidro/obzori-gidro-kawasaki/obzor-kawasaki-jet-ski-ultra-310r-2014/

3 ≫

2014 marks the 40th anniversary of Kawasaki’s JetSki. The 310R comes after years of consumer input and is designed for those offshore and endurance riders.

Decades ago, celebrating in the end zone wasn’t an illegal offense. Players crossing that final yard line regularly danced, gyrated and cartwheeled in elation before their felled opponents. Today, a whole generation of football players and fans have been raised thinking that such behavior is the height of bad sportsmanship. So when Kawasaki announced the arriving Ultra 300X’s output had increased to 310, many considered it akin to spiking the football.

Kawasaki already led the industry with a significant gap in horsepower over its competition. With nearly 80-horsepower over Yamaha and 40-plus over Sea-Doo, the Big K really didn’t have much to worry about in the “numbers race.”

Moreover, the podiums of every single offshore championship featured nothing but Ultra 300Xs in 2013. Even last year’s Pro Stock Runabout class champion of the UWP-IJSBA Watercross Tour was a 300X, besting both Sea-Doo and Yamaha’s close course darlings.

The previous iterations of the Ultra were all stepping stones to the 310. For those willing to look, the modifications made to this year’s Ultra are the result of countless hours of polishing.

A fantastically easy-to-navigate LCD instrumentation allows you to shuffle through a fuel consumption calculator, external water/air temp gauge, clock, trip and hour meters, and max speed functions, in addition to a revised boost gauge and riding mode goggles.

Building off of the renowned Ultra platform – first introduced (in this form) in 2007 as the 250X and the later-redesigned 300X in 2011 – the 310 series benefits from nearly a decade of race course dominance, as well as consumer class leading stability, storage and thrilling performance. That’s quite the résumé. So why wouldn’t Kawasaki leave well enough alone and refocus its efforts on something else?

Let me begin by saying that the extra 10-horsepower was a byproduct. “Gaining more horsepower was never the goal,” Kawasaki’s Bret Snider explained. “We managed to free up the extra power by making major improvements in the engine’s efficiency.”

The narrow-contoured Sportseat is wrapped in grippy textured canvas for improved traction. The seat is supple and supportive and is a marked improvement. We noted the rear passenger strap ends with two flaps on either side covering a sharp-edged plastic fastener. These flaps need to be sown down to keep from scraping uncovered legs.

Externally, the changes of the 310R over the rest of the Ultra lineup are visible, but again, only if you’re looking for them (like this custom diamond patterned Hydro-Turf traction mat). Internally, it’s a different ball game.

The 1,498cc, liquid-cooled inline four-cylinder plant spins out an industry-leading 310-horsepower thanks to drastically improving engine oiling, reducing heat soak and maintaining constant lower internal engine temperatures throughout the engine’s linear powerband. This was first achieved by re-engineering the crankcase with thicker water jackets, larger oiling passages for quicker oil return to the redesigned baffled pan that reduces oil windage and sloshing, and dual under-piston cooling oil jets (increased from one jet per piston to two).

Speaking of the pistons, the new Ultra 310 gets new lightweight cast slugs featuring additional ring land V-grooves.

In the turns, the Ultra 310R’s steering response is immediate. The hull reacts deftly to the tiller; the low, wide bars of the 310R aptly communicating the rider’s immediate commands.

The Ultra 310R still touts some of the most voluminous storage (56 gallons worth).

Kawasaki bumped up to a larger capacity fuel pump for improved fuel flow volume and 500cc injectors spraying into a brand-new long-runner intake manifold. Made from heat-resistant plastic, the intake radically improves low-to-mid range power.

Fed by the same Eaton TVS constant-displacement, four-lobe supercharger as last year, the Ultra touts dual blow-off valves to siphon off any extra of its 17psi of boost when needed. The previous model’s liquid-cooled intercooler returns as well. But what isn’t mentioned is the return of the second waterbox. The original 250X touted dual waterboxes but was reduced to one for the 260X and 300X. The second muffler not only drops the decibel output, but also addresses the previous Ultra’s troublesome low speed list while turning.

In fact, much of the aforementioned improvements came after studiously addressing consumers’ and technicians’ most reported issues with prior models.

The biggest distinguishing feature of the 310R over the rest of the Ultra lineup are the electro-coated stainless steering neck and MX-style bars. Even with the sturdy steering neck replacing the plastic tilt steering, we noted a little play that could benefit from shimming up.

The 310R is surprisingly unchanged from its siblings. Rather, Kawasaki opted to leave well enough alone, as in its current form, the setup of 310R is nearly perfect for most offshore riders (as it was this group the limited-run 310R was targeted for).

Overheating, burning and scavenging for oil, and even fuel over-consumption were mitigated with the above revisions. Even the large oil breather/catch can and articulated sprung belt tensioner are OE-level solutions first developed by the aftermarket. The large 160mm 8-vane pump also benefits from a repitched 3-blade, long-snout prop – also very similar to what tuners and racers use.

But all of these improvements are found across all of the 310 models, X, X SE, R and LX. What makes the 310R stand out among the rest? Well, if there was ever a personal watercraft that was specifically tailored to fit me – and lot of you who think like me – it would be the 2014 Kawasaki Ultra 310R.

Other changes made to the 310 series from the 300X include a much-needed redesign of the passenger handrail, not only relocating the grip for easier, more ergonomically-friendly handling, but also has been narrowed so it won’t chafe inside of riders’ legs while riding standing up as before. Additionally, the mirrors have been replaced with more convex lenses.

The Ultra series shows how a personal watercraft can be both a apt cruiser as well as an aggressive top performance vehicle. Back in a big way is Kawasaki’s signature Lime Green livery.

It’s everything I would have ever wanted from the previous model – the seemingly unstoppable Ultra 300X. The Ultra 310R is the project ski I didn’t have to build. It’s got 99.9-percent of all the mods I would see myself bolting on a Saturday morning before giving it a right good flogging the next day.

The 310R gains Kawasaki’s new Sportseat, wrapped in grippy textured canvas and a deep-grooved Hydro-Turf traction mat kit. Replacing the plastic tilt steering is a fixed electro-polished stainless steel steering neck and race-grade MX-style handlebars. These of course, can be adjusted fore and aft by loosening the hex head bolts with an Allen wrench.

As always, it’s while in the rough stuff that the Ultra shines.

On the water, the 2014 Ultra 310R pulls with rotator cuff-tearing force. The Lincoln Tunnel-sized pump bites hard and remains loaded even while streaking over 2-to-3 foot Gulf Coastal chop. The fly-by-wire throttle response is immediate, almost precognitive. At speed, the supercharger whistles like a near-passing bullet. There’s no chatter of loose plastic or rattling, proof of superb fit and finish.

I did note some definite reaction lag in the electronically-assisted trim control toggle. Like the Cruise Control button, bumping the trim up or down requires holding down it one or two beats for it to respond – which is difficult to manage while under throttle.

Apart from these little quibbles, the Ultra 310R – and all of the 310-powered Ultras – adds up to quite literally the best runabout that Kawasaki has produced in its 40 years. And Kawasaki’s 310R is the Ultra that guys like you and me have been waiting for.

Share this post

Kevin Shaw

Kevin Shaw is a decade-long powersports and automotive journalist whose love for things that go too fast has led him to launching The Watercraft Journal. Almost always found with stained hands and dirt under his fingernails, Kevin has an eye for the technical while keeping a eye out for beautiful photography and a great story.

Troy Snyder Forgoes Sea-Doo For Yamaha in 2014

Watch The Huck ‘n’ Hold IFWA World Titles Live

Related Posts

Videos: Sea-Doo Introduces Seach And Rescue (SAR) Edition PWC For .

Spied! Image Confirms Fishing-Themed Sea-Doo For 2017

Gallery: 2017 East Coast Watercross Tour by Jet Renu, Rds. .

4 comments

[…] (or LB2CAT for short) as Kawasaki agreed to equip The Watercraft Journal will a brand new 2014 Kawasaki Ultra 310R JetSki for the 56-mile open ocean race. Soon after other manufacturers stepped up to the plate to provide […]

[…] punching out 250 ponies back in 2007. Next was 260 and a square 300 horsepower in 2011. In 2014, Team Green dove into the 300’s 1,496cc supercharged engine and dramatically improved int…. The result was an added 10-horsepower as well as greater […]

[…] four-lobe Eaton TVS (Twin Vortices Supercharger) blown 1,498cc four-stroke was wholly untethered, receiving top-level improvements to engine oiling through larger oil passages for quicker oil return to the redesigned baffled pan that […]

[…] Ultra JetSki – nothing beats the original. In these pages you’ll find reports on the 310R, the 310X Special Edition and the top-of-the-heap 310LX, and you’ll find praise for each of […]

Материалы: http://watercraftjournal.com/pitch-perfect-2014-kawasaki-ultra-310r-jetski/


Back to top